‘Succesvoller worden.. gegarandeerd’

2 oktober 2017 09:43

‘Succesvoller worden.. gegarandeerd’

Innoveren moet, door ieder bedrijf of organisatie, want niemand wil de volgende Kodak, OAD Reizen of V&D worden. Gelukkig is innoveren te leren.

Succes komhans de vriest niet vanzelf. Dat realiseert u zich ook ongetwijfeld. Aanpassen en vernieuwen is altijd nodig, zeker in de huidige tijd van gemakkelijk te vinden online alternatieven, van online beoordelingen en van kritische klanten (‘ik wil het nu en goed’).

Maar we leven ook in een tijd van nieuwe merken die producten of diensten sneller, goedkoper en gemakkelijker aanbieden (zie Uber, Knab, Netflix en Airbnb). Bekende voorbeelden van nieuwkomers die onze (soms nog sluimerende) behoeften helpen bevredigen, zoals Facebook of Instagram, kennen we allemaal. Want onze nieuwsgierigheid en onze behoefte om tot een bepaalde sociale groep te behoren vragen om passende diensten.

 

Klant centraal

Door goed stil te staan bij de werkelijke wensen van klanten kun je relatief gemakkelijk vernieuwen en innoveren.

Het gaat dan niet om een behoefte als ‘een iPhone’ want het bestaan van iets dergelijks konden we ons 10 jaar geleden niet voorstellen. Maar Apple en Google wisten aan het begin van deze eeuw heel goed te voorspellen dat de klant (uiteindelijk) meer wilde dan bellen en ‘de hele dag online verbonden wilde zijn om informatie over alle mogelijke onderwerpen te kunnen vinden’.

Natuurlijk bent u van mening dat bij u de klant centraal wordt gesteld. Maar is dat echt zo? Is uw klant enthousiast over uw regelmatig vernieuwende producten en diensten, over uw reactiesnelheid, uw betrokkenheid en uw online aanwezigheid?

Zorgt u daadwerkelijk dat u met uw horecazaak, woningbouwvereniging of makelaardij ‘onvergetelijke ervaringen’ aanbiedt? Want dat is wat de klant, gast of cliënt van tegenwoordig vraagt; producten en diensten die een duidelijke meerwaarde hebben en waar klanten zich emotioneel mee verbonden voelen.

Concrete stappen zetten

Welke stappen heeft u al gezet om in te spelen op trends als vergrijzing, meer kleine huishoudens, aansprekende designs of snelle levertijden? Hoe betrokken is uw organisatie? Denken al uw mensen mee over de gezamenlijke uitdagingen? Stimuleren uw leidinggevenden vernieuwend denken?

Succesvoller leren worden

‘Innoveren kun je leren’ zeggen we bij Het Innovatie.Team. Innovatie kan uw kracht worden. Zodat u beter gaat presteren en uw bedrijf meer waard gaat worden.

Of het roer om moet is aan u en vooral uw klanten. Maar soms is een diagnose gesteld krijgen al heel leerzaam. Een onafhankelijke buitenstaander als Het Innovatie.Team kan u daarin helpen, in kleine korte bijdragen of met langere trajecten om al uw medewerkers mee te krijgen.

Samen met zusterorganisatie Concepting.Works neemt Het Innovatie.Team u graag mee op weg naar meer succes en enthousiaste klanten. «

Het Innovatie.Team

Nieuwe Steen 27 (3e etage) 1625 HV HOORN

Telefoon 0229 - 31 30 35

E-mail mail@innovatie.team

www.innovatie.team

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.