Het pakket dat beloont en motiveert

2 juli 2020 11:34

Het pakket dat beloont en motiveert

Kerstmis is maar één moment in het jaar, maar wel een belangrijk. Door uw medewerkers een kerstpakket aan te bieden sluit u het werkjaar symbolisch af, beloont u hen voor hun inzet én motiveert u voor het komende. Hoe minder indruk uw kerstpakket maakt, hoe onbeduidender de afsluiting van het lopende jaar en hoe flauwer het begin van het nieuwe. Op een scharniermoment als dit moét u als werkgever indruk maken en dus een kerstpakket geven dat de meest positieve weerklank vindt.

Wat is een juist kerstpakket? Bestaat het uit de duurste flessen champagne, de lekkerst geurende stukken zeep en de meest exquise chocolade? Niet bepaald. Veel mensen denken bij foie gras niet aan een lekkernij maar aan ganzen met een vervette lever die het voer letterlijk door de strot wordt geduwd. Anderen vinden kaviaar ordinair. Uw werknemers willen niet dat u breed uitpakt met uw kerstpakket, onder het motto: “laat het geld het jaar maar uit rollen.” Wie zijn cracker met de eitjes van de steur besmeert zou bij de eerste hap best wel eens kunnen denken dat die euro’s beter aan een eindejaarspremie zouden zijn besteed.

Geen grijze muis

Een kerstpakket moet persoonlijk zijn. De werknemer die het krijgt moet in één oogopslag beseffen dat u tijdens het samenstellen aan hem of haar gedacht heeft. Dat hoeft niet te blijken uit een set gepersonaliseerde geschenken (dan wordt het te duur of onmogelijk) maar uit een algehele indruk. Stel dat u als directeur de dames in de inpakafdeling hebt geprezen voor de snelheid waarmee ze orders weten af te werken, dan zou zelfs de toevoeging van een speelgoedracewagentje in elk pakket al voldoende zijn om een glimlach op hun gezicht te toveren. Ze weten wat u bedoelt en ze voelen zich in één moeite door gemotiveerd er vanaf 2 januari een schepje bovenop te doen. Tegelijk mag zo’n pakket origineel zijn, verrassend, zelfs een beetje ‘gek’, want een bedrijf dat in zijn geschenken van de grauwe standaard durft af te wijken is ook geen standaard firma om bij te werken. Dus weet je als werknemer: en ik ben ook geen grijze muis.

Surpriseverpakking

Maar wie levert u zo’n kerstpakket? Want er zijn aanbieders genoeg maar daartussen helaas ook bedrijven genoeg die niet veel verder kunnen en durven denken dat wat er al vele tientallen jaren in zo’n pakket gaat, inclusief de tot vervelens toe gebruikte cadeauverpakking. Voor deze aanbieders geldt: there is no more business as usual than kerstpakkettenbusiness. De uitschieters zorgen voor een breed en vooral gevarieerd aanbod, voor een surpriseverpakking ook, want die weten dat het eerste wat het oog van de werknemer ziet het papier om het pakket is. Verder durven denken begint bij de verpakking. En als het helemaal goed is heeft zo’n aanbieder ook een eigen showroom waar u zich kunt laten inspireren en adviseren en een eigen ontwerpafdeling die met u meedenkt. Een kerstpakket hoeft niet veel geld te kosten om de gewenste indruk te maken, maar het kost altijd veel in tijd en in de uitwisseling van ideeën om daartoe te komen. Een ambitieuze aanbieder van kerstpakketten helpt u niet alleen om tot een optimaal resultaat te komen maar ook om de weg van idee tot uitvoering aanzienlijk te verkorten.

Voor meer informatie, ga naar: https://uwkerstpakket.nl/c/origineel-kerstpakket/

Tekst: Jeroen Kuypers

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.