5 redenen waarom drukwerk vanaf 2020 een comeback maakt

13 december 2019 11:25

5 redenen waarom drukwerk vanaf 2020 een comeback maakt

Steeds meer zaken worden digitaal geregeld waardoor het volume van drukwerk al jaren afneemt. Je zou dus ook denken dat drukwerk steeds minder populair wordt en langzaam naar de achtergrond verdwijnt. Maar niets is minder waar, er is juist een comeback gaande. Het wordt namelijk steeds unieker en daar liggen natuurlijk kansen! Ik geef je vijf redenen waarom drukwerk vanaf 2020 weer helemaal terug is.

1. Drukwerk wordt steeds milieuvriendelijker

De volumes van drukwerk nemen inderdaad af omdat papier een slecht imago heeft als het om bomen kappen gaat. In de industrie heeft een grote verschuiving plaatsgevonden, steeds meer drukkerijen drukken op FSC papiersoorten of supermooie gerecyclede papiersoorten. Hiermee weet je zeker dat je papier uit verantwoord bosbeheer komt, een prettig gevoel als je bezig bent met flyers drukken.

2. Minder massa, meer bijzondere afwerkingen

Je ontvangt steeds minder huis-aan-huis post in je brievenbus. En dat is maar goed ook, want je wilt vooral informatie ontvangen die ook echt op jou is toegespitst. Hierdoor verschuift de productie van ouderwets offset drukken naar digitaal drukken. Goed voor het milieu, maar zorgt ook voor oneindig veel mogelijkheden met bijzondere papiersoorten en afwerkingen.

3. Het is super mooi als decoratie

Pinterest staat er vol mee; stijlvolle woningen waarin heel veel drukwerk als decoratie voorkomt. Als ontwerper kan je voor vrij weinig geld al mooie posters drukken van een mooie illustratie. Perfect voor aan de wand! Of andere toffe prints om je huis een beetje op te fleuren.

4. Je bestelt het vanaf je luie stoel

Waar je vroeger nog langs de drukker moest voor het ontwerp en een drukproef kan je nu gewoon alles online regelen. Als je een beetje handig bent met ontwerpsoftware dan kan je voor een prikkie online je drukwerk bestellen. Dit heb je vaak ook nog binnen een dag in huis!

5. Het is bijzonder geworden

In 1990 was het normaal dat je hele brievenbus vol zat met post. Nu is dat het geval met je mailbox. Door de enorme lading aan informatie in je mailbox krijg je heel veel niet mee en verliest het de attentiewaarde. De brievenbus is bijna leeg, als je daar iets moois in hebt liggen dan val je dus extra goed op!

Natuurlijk blijft het altijd goed om even na te denken voor je iets laat drukken. Kies daarom ook een geschikte drukkerij die zich bezighoudt met het milieu. Dan laat je een onuitwisbare indruk achter met een schoon geweten!

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.