‘Doe je voordeel met het uitzendbureau’

6 februari 2017 15:51

‘Doe je voordeel met het uitzendbureau’

Doe_je_voordeel_met_het_uitzendbureau_optZe ziet zichzelf als personeelsadviseur voor het mkb. Weet wat er speelt bij de klant en in de markt. Als consultant bij Antenna biedt Sandra Loman een compleet dienstenpakket, proactief. “We wachten niet op de ideale kandidaten, die zoeken en vinden we zelf.”

Dat zoeken gebeurt tegenwoordig vaak op de social media. Als uitzendorganisatie is het belangrijk om actuele ontwikkelingen te volgen en goed op de hoogte te zijn van trends. Sandra werkt bijna tien jaar bij Antenna en heeft een goed beeld van de arbeidsmarkt en wat werk voor mensen betekent. Ze heeft het door de jaren heen zien veranderen. “We merken nu dat de economie aantrekt. Bedrijven hebben meer mensen nodig. Er komen meer vacatures, maar ook vrij specialistische. Dat maakt het soms lastig om de juiste kandidaat te vinden via de traditionele weg.” Antenna investeert daarom veel in recruitment, social media, job boards en online marketing.

“Een groot voordeel ten opzichte van de meeste grote landelijke bureaus is dat we veel bewegingsvrijheid hebben. We hebben vrijheid om zelf keuzes te maken, om klanten te bezoeken en hun bedrijf echt te leren kennen. We spreken uitgebreid met kandidaten, om niet alleen het cv door te nemen, maar ook de persoonlijke kenmerken, competenties en ambities van een kandidaat te bespreken.”

Sandra merkt regelmatig dat ondernemers denken dat een uitzendbureau vooral geld kost. “Het beeld is dan: werken met een uitzendbureau is duur. We doen het daarom zelf, die werving en selectie. Er is echter tegenwoordig zoveel mogelijk, we kunnen zoveel uit handen nemen, dat bedrijven daar absoluut hun voordeel mee kunnen doen. Vraag dus niet alleen wat het kost. Vraag wat het oplevert.”

Ontzorgen is een belangrijke functie van het hedendaagse uitzendbureau. Ondernemers zaken uit handen nemen, zodat ze zich kunnen concentreren op hun bedrijf. Sandra is bevlogen: “Ik vind het belangrijk dat mensen weten wat de toegevoegde waarde is van een uitzendbureau in deze tijd. We hebben een compleet dienstverlenend pakket; uitzenden, werving & selectie, adviseren, maar ook payrolling. We werken proactief en denken mee met het bedrijf. Bij werven en selecteren komt veel meer kijken dan je denkt. Wij zoeken kandidaten, winnen referenties in, nemen indien nodig tests af en kunnen bijscholing verzorgen, en dan bieden we de kandidaat pas aan. Die kosten zijn niet voor de klant, die zijn voor ons.” Antenna werkt op basis van ‘no cure no pay’. “Je gaat pas betalen als we succesvol een vacature hebben ingevuld. “

Ze wijst erop dat het arbeidsrecht binnen de uitzendbranche veel flexibeler is dan bij reguliere werkgevers. “Als bedrijf kun je ook hier je voordeel mee doen.”
Belangrijk vindt ze ook om rekening te houden met hoe mensen aankijken tegen werk. 
“Vroeger betekende arbeid: geld verdienen voor je levensonderhoud. Tegenwoordig is arbeid ook lifestyle, het gaat om iets doen wat bij je past, het naar je zin hebben. Er komen tegenwoordig mensen bij ons die zeggen: ik heb een vaste baan, maar ik wil iets anders. Zekerheid is niet meer zaligmakend.”

Werk doen wat echt bij je past, ze kan het iedereen aanraden. “Ik ben heel happy met mijn baan, voel me heel betrokken bij de klanten en de kandidaten. Ik vind het fijn om vertrouwen te krijgen en contacten te onderhouden. Passie en bevlogenheid zijn zo belangrijk in je werk. Dat voel ik zelf ook.” «

Antenna

www.antennagroep.nl

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.