Hoe vaak moet je jouw zakelijke telefoon vervangen?

20 september 2023 12:00

Hoe vaak moet je jouw zakelijke telefoon vervangen?

Een smartphone is onmisbaar wanneer je als ondernemer succes wilt hebben. Daarom is het ook zaak om te zorgen dat je altijd het juiste toestel in je zak hebt. De ontwikkeling van de smartphone gaat nog altijd snel. Dat werpt ook de vraag op hoe lang je eigenlijk met je zakelijke telefoon kan doen. Hoe vaak moet je deze vervangen? Aan de hand van enkele punten is gemakkelijk te bepalen of jouw telefoon nog voldoet. Of is het tijd geworden om een iPhone 15 met zakelijk abonnement aan te schaffen?

De juiste toepassingen

In de eerste plaats kijk je natuurlijk naar de bruikbaarheid van je smartphone. Wanneer je veel zaken regelt met je telefoon, dan kan het weleens heel handig zijn om ook van de modernste toepassingen op de toestellen gebruik te kunnen maken. In dat geval is het dus slim om met enige regelmaat voor een nieuw toestel te gaan. Zeker als het gaat om specifiek zakelijk gebruik is het zo dat je deze investering er dan ook gemakkelijk uit kan halen. Het kan best zo zijn dat je dan jaarlijks voor een nieuw model gaat. Er zijn echter ook andere mogelijkheden.

Goede bruikbaarheid

Misschien is het zo dat je veel minder toepassingen nodig hebt en is bellen en wat simpel internetgebruik al voldoende voor jou. Dan kan je dus ook een stuk langer met je zakelijke smartphone doen. Het is dan wel belangrijk om erop te letten dat de bruikbaarheid op orde blijft. Het is bijvoorbeeld zo dat een bepaald toestel op enig moment niet meer ondersteund wordt door de fabrikant. De nieuwe versies van het besturingssysteem passen er dan niet meer op en je telefoon wordt kwetsbaar. Dan is het toch echt tijd geworden om deze te vervangen door een nieuw model.

Een versleten toestel

Het lijkt misschien niet meer dan logisch, maar ook wanneer je toestel versleten is, is het tijd om deze te vervangen. Economisch zou het toestel misschien nog wel meekunnen, maar je hebt er zoveel gebruik van gemaakt dat de knoppen niet meer werken en het scherm gebarsten is. Dan is het beter om gewoon een investering in een nieuw model te doen. Dit is ook veel beter voor jouw uitstraling als ondernemer. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om het toestel te laten repareren. Vraag je alleen wel of dat het waard is als je binnenkort toch een nieuwe nodig hebt.

De juiste afweging maken

Het vervangen van je zakelijke smartphone blijft natuurlijk gewoon een ondernemersafweging. Daarom moet je het ook op die manier benaderen. Wat je dan moet doen, is het bekijken zoals je dat met elke zakelijke aankoop en investering doet. Je weegt de kosten en baten af en kijkt naar de voor- en nadelen. Aan de hand daarvan kan je dan heel gemakkelijk bepalen of het juiste moment voor een nieuw toestel met een goed abonnement is aangebroken. In veel gevallen kan je dan inderdaad beter af zijn dan je nu bent. Dat maakt het een slimme investering.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.