Een vaste telefoon is alleen om mee te bellen

20 april 2018 13:58

Een vaste telefoon is alleen om mee te bellen

Een aantal jaren geleden kwam de mobiele telefoon op de markt. Daar kon je mee bellen en korte tekst berichten (SMS) versturen. Die telefoon is in de loop van de jaren uitgebreid met allerlei functies zoals een Agenda, het kunnen lezen en beantwoorden van e-mail, Apps voor Social Media, navigatie Apps, Internet bankieren, Apps voor gezondheid, etc. Voor velen is de Smartphone een onmisbaar device geworden.

De vaste telefoon

De vaste telefoon, die al veel langer bestaat dan de mobiele telefoon, heeft in de loop van de jaren weinig extra functies gekregen. Je kan er mee bellen en je kan gebeld worden. Je kan een telefoonnummer opslaan in het adresboek en dit later weer opzoeken. Vaste telefoons hebben wel een groter scherm gekregen, net als de Smartphone, maar Apps installeren is er niet bij. Dure toestellen kunnen dat overigens wel, maar je hebt weinig aan een navigatie App op een vaste telefoon. En de Apps gebruiken is toch anders dan op een telefoon die je in de hand kunt houden.

Toch kan je meer met die vaste telefoon dan je denkt. Weliswaar niet met die fysieke telefoon, maar wel met de bijbehorende applicatie, de Softphone, op je computer of laptop.

Softphone

Je kunt de Softphone “Twinnen” met je vaste telefoon. Als je dan in de applicatie een telefoonnummer intikt, kopieert vanaf een website, in het adresboek opzoekt, of met een koppeling met het CRM systeem, overneemt, gaat de vaste telefoon over, waarna het telefoonnummer wordt gebeld. Als je gebeld wordt, zie je dat in de Softphone wie er belt. Als het telefoonnummer voorkomt in het Adresboek, zie je gelijk wie er belt.

En met de koppeling met het CRM systeem, wordt automatisch de klantkaart getoond, met daarin de gemaakte afspraken, contracten, en dergelijke, van die klant. Doorverbinden is met deze Softphone ook een peulenschil. Als je een headset aansluit op je computer of laptop, kun je de Softphone ook gebruiken in plaats van de vaste telefoon (werkt meestal niet met Werkplekken in de Cloud). Wil je een collega even wat vragen, dan start je de Chat. Je hoeft de beller niet in de wacht te zetten om naar hem of haar toe te lopen.

Omdat je die Smartphone toch al hebt, kun je met de Xelion App ook je mobiele telefoon als telefoon gebruiken. Als je op kantoor zit, is dat misschien niet nuttig, maar zodra je op pad gaat, ben je nog steeds bereikbaar. En je kan er mee bellen alsof je op kantoor zit. De gebelde zit je bedrijfsnummer en niet je mobiele nummer. Met deze App kun je ook Chatten met collega’s.

De telefooncentrale van Xelion heeft veel functies, zoals een Wallboard waarop is te zien hoeveel bellers in de wacht staan en hoe lang, die in de prijs zijn inbegrepen. Dan denk je gelijk dat het wel duur zal zijn, maar dat is niet zo.

Wij komen graag een demo geven hoe dit alles in zijn werk gaat. Vul het contact formulier in of bel (085 744 1457) en we maken een afspraak.

Voor meer info: https://kloudtelecom.nl/

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.