De invloed van reclame

20 januari 2020 12:29

De invloed van reclame

Overal worden we geprikkeld door opvallende foto’s, teksten en bewegende beelden. Onbewust pikken we daar veel dingen van op, het is immers onmogelijk om over al die zaken daar en op dat moment op een redelijke manier na te denken. Reclamemakers maken daar natuurlijk handig gebruik van.

Herhaling van boodschappen werkt heel effectief. Na onbewust duizend keer dezelfde slogan te hebben opgeslagen in je hersenen, loop je net zo onbewust de supermarkt uit met het product in je mandje wat in die slogan werd aangeprezen. Denk ook maar eens aan een liedje dat makkelijk in je hoofd blijft zitten. Veel herhalende tekst. Wie kent I can’t get no satisfaction niet uit zijn hoofd?

Offline reclame

De papieren boodschap, offline reclame, blijft een top medium in de reclamewereld. Als je een flyer of een folder in de handen gedrukt krijgt kijk je er toch even op. Als de interesse gewekt is, lees je verder. En misschien houd je hem wel bij je en neem je hem mee naar huis. Daar komt hij op de keukentafel te liggen. Waar nog meer mensen hem zullen zien en misschien ook goed bekijken en lezen. Er wordt over gepraat: Wat heb jij nou meegenomen? In dat geval blijft de boodschap helemaal goed hangen natuurlijk.

Verder

Zo wordt er steeds meer bereikt met de folders. Ook humor is belangrijk in de reclameboodschap. Verwerk dus als het kan een beetje humor in het drukwerk. Een folder drukken met een klein komisch stripverhaaltje doet het goed. Die wordt zeker meegenomen naar huis en misschien zelfs wel op het kleinste kamertje in het bedrijfsrestaurant aan de muur opgehangen. Kijk eens hoeveel mensen dat dan zullen lezen! De werking van reclame via folders maken is daarom nog steeds gigantisch. Bovendien is brochures drukken goedkoop en daarom ook geschikt voor mensen en bedrijven met een klein budget. Begin snel met het ontwerpen van een aantrekkelijke folder. Dat kan tegenwoordig ook heel gemakkelijk online. Ook folders online bestellen is geen probleem. Ga lekker aan de slag en zorg dat jouw producten volop worden verkocht. Dat het restaurant dat je net hebt overgenomen in de nabije toekomst dagelijks stampvol zit of dat je webshop eindelijk goed begint te lopen.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.