Organisatiebeleid Almi Machinefabriek richt zich op sociale innovatie

17 juli 2017 12:21

Organisatiebeleid Almi Machinefabriek richt zich op sociale innovatie

In een snel veranderende wereld, markt en maatschappij is de noodzaak tot innoveren steeds groter geworden. Om als organisatie flexibel te blijven en adequaat op innovatie in te kunnen springen, richt het organisatiebeleid van Almi Machinefabriek B.V. zich onder andere op sociale innovatie.

De organisatiestructuur van het bedrijf is zodanig ingericht dat de lijnen kort zijn en de medewerkers een grote mate van verantwoordelijkheid hebben. Door medewerkers actief te betrekken bij het bedenken van oplossingen om verbeteringen in de bedrijfsprocessen te realiseren geef je hen vertrouwen en dat motiveert.

Talent management

Bij Almi Machinefabriek ligt de focus op het beste uit de medewerkers te halen en hen te ondersteunen in het verwezenlijken van hun ontwikkelbehoefte. Door continu in gesprek te blijven met de medewerker blijf je als werkgever goed op de hoogte van hun kracht, maar ook de ontwikkelbehoefte. Wanneer je weet wat de kracht van een medewerker is, hem of haar zodanig faciliteert om dit talent in te zetten en hem daarnaast het vertrouwen en de vrijheid geeft om deze kracht ten volle te benutten, krijg je daar een meedenkende medewerker voor terug die bereid is om zijn kracht en talent in te zetten voor jouw organisatie. Tijdens diverse gesprekken praten medewerkers over hun wensen, dromen, inzet voor de organisatie en mogelijke verbeteringen die zij zien voor de organisatie. Door de ontwikkelwensen en de talenten van de medewerkers zoveel mogelijk te laten aansluiten bij de organisatiebehoefte ontstaan er vaak mooie persoonlijke ontwikkeltrajecten die groei van de medewerkers garanderen. Almi Machinefabriek biedt de medewerker aan de hand van de ontwikkelbehoeftes van zowel medewerker als organisatie mogelijkheden aan zoals het volgen van een opleiding of een persoonlijk coachingstraject. En ook dat motiveert.

Multidisciplinaire teams

Door kennis en kunde van verschillende disciplines te bundelen en in te zetten ontstaan verbeterteams die breed inzetbaar zijn en in staat zijn optimalisaties te bereiken in de bedrijfsprocessen. De input voor deze verbeterteams werken bottom-up zodat medewerkers betrokken blijven.

Externe kennis

Specialistische kennis die niet continu noodzakelijk aanwezig hoeft te zijn binnen de organisatie wordt ingekocht. Op deze wijze behoudt de organisatie de specialistische kennis en biedt het haar medewerkers de gelegenheid om zelf ook meer kennis op te doen. Door externe partijen te verbinden met eigen medewerkers groeien innovatiekansen en -mogelijkheden.

Resultaat

Het bieden van autonomie, ontwikkelmogelijkheden en het inzetten van motiverende coachingstrajecten zorgt ervoor dat de medewerkers van Almi continu op zoek gaan en blijven gaan naar allerlei verbeteringen in de bedrijfsprocessen en betrokken kunnen blijven bij de innovaties van het bedrijf. «

Almi Machinefabriek B.V.

www.almi.nl

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.