Nijmeegse assurantiegroep GHW sterk door persoonlijke aanpak

11 oktober 2018 09:49

Nijmeegse assurantiegroep GHW sterk door persoonlijke aanpak

GHW assurantiegroep B.V. bestaat 90 jaar en is van plan om eerst maar eens tot het 100-jarig bestaan te blijven doen waar het goed in is: persoonlijk advies geven over pensioen, verzekering en hypotheek. “Het is maatwerk waarbij het persoonlijk contact met de klant voor ons het belangrijkste blijft”, aldus directeur Maarten Thoonen.

Gerritsen, Haffmans en Weve zijn de oorspronkelijke naamgevers van GHW. Aanvankelijk waren het drie zelfstandige kantoren, maar na verloop van tijd zochten ze de samenwerking en fuseerden. De eerste letters van de naamgevers refereren nog aan die begintijd. Gezamenlijk besloegen de drie bedrijven een flink stuk van de markt. Gerritsen had zich gericht op de transportsector, Haffmans zat in de industrie en Weve was sterk vertegenwoordigd in het veld van praktijkbeoefenaren zoals artsen. Die sectoren zijn nog steeds sterk vertegenwoordigd onder de klanten van GHW. “Je komt ons vooral tegen bij bedrijven waar mensen vuile handen kunnen krijgen, zoals in de bouw, metaal, transport en garagebedrijven”, vertelt Maarten Thoonen.

Ontzorgen

“Iedereen kan verzekeringen verkopen. Dat is het punt niet. Belangrijk voor ons is dat de klant in zowel de zakelijke als particuliere markt ontzorgd wordt. Een ondernemer hoort bezig te zijn met zijn business. En de puntjes op de i zetten in een verzekeringscontract of schade verhalen, dat is iets wat wij goed kunnen”, zegt Maarten Thoonen over de insteek van GHW.

Maarten Thoonen vervolgt: “Persoonlijk contact maakt het mogelijk om verder te denken dan onze concurrenten doen. We stoppen niet bij de eerste oplossing. Kan het beter voor de klant? Soms moet je dingen nét even anders doen om het goed geregeld te krijgen. Neem als voorbeeld de brandverzekering. Daarin staan clausules voor zaken die standaard geregeld worden. Bijvoorbeeld over de opslag van goederen. Daar zijn strikte voorwaarden in verband met de brandveiligheid. Er mag veel niet. Ter plekke kunnen we bezien of er werkbare oplossingen zijn die toch keurig binnen de clausules vallen.”

Bedrijfscontinuïteit

Bedrijven ontwikkelen zich. Dat geeft een wisselende kijk op het verzekeringspakket van een bedrijf. Het is bijvoorbeeld bij de startende onderneming die afhankelijk is van een bedrijfswagen enorm belangrijk dat dat voertuig goed verzekerd is. Als dat niet het geval is en de wagen begeeft het, dan komt de bedrijfscontinuïteit in gevaar. Maar na een aantal jaren is de wagen veel minder waard. Bovendien staat er misschien een gezond bedrijfskapitaal op de balans. Dan is de vraag of een bedrijf moet blijven verzekeren of de vervanging van de wagen zelf kan dragen. Als een bedrijf groeit, komt verzekeren in een nieuw daglicht te staan. Maarten Thoonen: “Daarom is het belangrijk voor ons om mee te lopen in de levenscyclus van een bedrijf en hebben we jaarlijks contact met al onze klanten.” Dat GHW het klantcontact belangrijk vindt blijkt ook uit de bereikbaarheid. 24 uur per dag, zeven dagen in de week, is het bedrijf telefonisch bereikbaar. De 26 medewerkers van GHW staan daar garant voor. «

GHW

Takenhofplein 3

6538 SZ Nijmegen

Telefoon 024 - 324 76 00

E-mail ghw@ghw.nl

www.ghw.nl

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.