Zo verleen je de beste service aan je klanten

24 april 2024 09:39

Zo verleen je de beste service aan je klanten

Als ondernemer ben je werkelijk niks zonder je klanten. Daarom is het ontzettend belangrijk dat jij jouw klanten goede service verleent. Zo is een goed retourportaal erg belangrijk als je een eigen webshop hebt. Als jouw klant zich door jou gezien voelt, is de kans dat de klant terugkeert groter en zal de klant bovendien positieve reviews achterlaten voor toekomstige klanten. Dit kun je doen om de beste service te verlenen aan jouw klanten.

Beantwoord alle vragen

De klant wil zich graag gehoord voelen. Zorg daarom dat je in staat bent alle vragen te beantwoorden door genoeg mankracht op de klantenservice te zetten. Wanneer je omkomt in alle vragen van klanten is het een slim idee om een FAQ pagina op de website te plaatsen. Zo voorkom je dat je twintig keer per dag dezelfde vraag moet beantwoorden.

Automatiseer waar nodig

Veel mensen hebben een hekel aan te veel automatisering in de klantenservice. Zo zijn chatbots voor veel mensen een doorn in het oog. Echter, het is wel een slim idee om mails naar de klantenservice direct te laten beantwoorden met een automatische mail. Zo heeft de klant het vertrouwen dat de vraag in behandeling genomen zal worden.

Maak het de klant makkelijk

Maak het voor de klant zo makkelijk mogelijk om antwoord te krijgen op de vraag die ze hebben. Veel ondernemingen geven niet snel het nummer of mailadres van de klantenservice weg, maar proberen via FAQ-pagina’s of chatbots klanten op weg te helpen, om zo de klantenservice te ontlasten. Maar voor klanten is het ontzettend irritant. Veel vragen hebben nou eenmaal een persoon van vlees en bloed nodig, die even met ze meedenkt. Wijs de klant op de contactpagina van jouw website in eerste instantie op de FAQ-pagina, maar deel ook een mailadres en bij voorkeur ook een telefoonnummer van de klantenservice. Dat is niet alleen prettig voor de klant, maar maakt ook dat jouw bedrijf een stuk betrouwbaarder overkomt.

Onderzoek

Probeer zoveel mogelijk onderzoek te doen naar de tevredenheid van jouw klanten, zodat je op de resultaten kunt inspelen. Een makkelijke manier om dat te doen is het sturen van een kleine enquête naar mensen die gebruik hebben gemaakt van de klantenservice. Om te zorgen dat deze vragenlijsten ook werkelijk worden ingevuld, kun je de klant in ruil voor het invullen een kleine korting aanbieden op een volgende bestelling. Zo ben je ervan verzekerd dat de klant nog eens koopt en beschik je over hele waardevolle informatie.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.