Workshop persberichten schrijven op 2 juni in Zutphen

23 mei 2017 14:46

Workshop persberichten schrijven op 2 juni in Zutphen

Verenigingen en organisaties hebben regelmatig activiteiten en nieuws voor een groter publiek dan alleen de eigen leden en relaties. Om de aandacht van de media te krijgen kun je daarom een persbericht versturen. Een redactie kan niet elk persbericht oppakken, maar je kunt als maker van het persbericht je slagingskansen op free publicity wel vergroten. Journalist Fiona de Heus van Zutphens Persbureau legt uit hoe. Op vrijdagmiddag 2 juni geeft ze een workshop persberichten schrijven bij Zutphens Persbureau.

De workshop is geschikt voor iedereen die wel eens een persbericht verstuurt of wil gaan versturen, zoals verenigingen, bedrijven en organisaties. Tijdens deze middag leren de deelnemers hoe redacties nieuws selecteren en hoe persberichten kunnen helpen om in de redactiekolommen te belanden. Aan de hand van actuele voorbeelden en korte opdrachten leren de deelnemers professionele persberichten opstellen die voldoen aan de journalistieke eisen. Alle stappen in het proces komen aan bod, waaronder timing, schrijven, beeldmateriaal, verzending en contact met media.

De Heus is mede-eigenaar van Zutphens Persbureau en heeft jarenlange ervaring als journalist voor diverse media en tekstschrijver voor bedrijven en organisaties.

De workshop persberichten schrijven op vrijdagmiddag 2 juni begint om 14.00 uur en eindigt rond 16.30 uur. De kosten hiervoor zijn 75 euro (excl. btw) per persoon en aanmelden kan bij Fiona de Heus, info@zutphenspersbureau.nl.

 Op vrijdagmiddag 16 juni staat een extra workshop WordPress voor beginners gepland, op vrijdagmiddag 30 juni de workshop Succes met LinkedIn en in september start weer de basiscursus fotografie. www.zutphenspersbureau.nl.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.