Tips, hoe je klagende medewerkers weer blij maakt

17 april 2024 11:04

Tips, hoe je klagende medewerkers weer blij maakt

Als werkgever wil je natuurlijk dat je medewerkers tevreden zijn en goed presteren. Een belangrijk onderdeel om dit te bereiken, is het aanbieden van goede koffie op het werk. Maar hoe maak je de keuze voor de juiste koffie? En is het alleen de juiste koffie dat de uiteindelijke smaak bepaalt?

Goede koffie op het werk

De smaak van koffie is een veelbesproken onderwerp, vooral tijdens de vele ontmoetingen bij de koffiemachine voor kantoor. De koffiehoek is een belangrijke ontmoetingsplek waar medewerkers even bijkomen van alle drukte en waar ze kunnen socializen met collega’s. Dit is daardoor de ideale plek waar medewerkers zich ook uitlaten over de smaak van de koffie. Is die niet goed, dan zal dat zeker merkbaar zijn in de koffiehoek.

Oorzaken niet lekkere koffie

Dat de koffie niet lekker is, kan meerdere oorzaken hebben, zoals:
☕ de koffie zelf;
☕ de bonenmaler die niet goed (meer) is ingesteld;
☕ de koffieautomaat wordt niet (goed) onderhouden;
☕ bij het bepalen van de koffie, wordt geen rekening gehouden met de wensen van de medewerkers.

“Over smaak valt niet te twisten”, is een bekende uitspraak. Dus de koffie op het werk die je kiest voor de koffieautomaat zal nooit 100% bij iedereen in de smaak vallen. Maar je kunt er wel voor zorgen dat het grootste gedeelte van de medewerkers tevreden is met de smaak van de koffie.

Koffie proefsessie

Door een proefsessie te organiseren, kunnen medewerkers verschillende soorten koffie proeven en deze een cijfer geven. Maar zo kun je bijvoorbeeld ook een gratis proefplaatsing van een koffieautomaat aanvragen. Gedurende een bepaalde periode staat er dan een koffieautomaat bij jou op kantoor. Deze koffieautomaat wordt dan gevuld met koffiebonen naar wens en al je medewerkers geven hun mening over de smaak van de koffie.

Het grote voordeel hiervan is dat medewerkers die mogen meebeslissen in de keuze van de koffie, ook minder vaak zullen klagen over de uiteindelijke koffie waarvoor gekozen wordt.

De juiste koffie op de juiste plek

Door aanpassingen van de automaat, door verschillende koffiemelanges uit te proberen en door rekening te houden met elke persoonlijke situatie, ontstaat de meest perfecte koffie die geschikt is voor jouw bedrijf en je medewerkers.

Ook komt het vaak voor, dat je in het begin wel tevreden was over de koffie, maar dat je in de loop van de tijd de smaak steeds minder lekker vindt. Dan is het wel tijd om aan de bel te trekken. De koffieautomaat kan dan onderzocht worden. Als de levensduur hiervan nog goed is, kan vaak door een grondige onderhoudsbeurt de automaat weer helemaal naar tevredenheid worden ingesteld, zodat de smaak van de koffie weer is zoals je gewend was. Iedereen weer blij!

De tijd dat we genoegen nemen met slechte koffie drinken, is echt voorbij. Dus wil je ook geen klagende werknemers meer en overstappen op lekkere koffie? Neem vandaag nog contact op met ons!

Rondebeltweg 34
1329 BB Almere
Telefoon 036 – 538 78 21
Email: customercare@vanduijnen.nl
vanduijnen.nl

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.