Stefan de Waal wordt CEO bij YAYA Kombucha

15 april 2024 14:33

Stefan de Waal wordt CEO bij YAYA Kombucha

Start van nieuwe fase in snelgroeiende markt

Stefan de Waal is de nieuwe CEO bij YAYA Kombucha, de grootste niet-industriële producent van kombuchadranken in de Benelux. De Waal (onder andere ex-Lowlander) brengt meer dan 15 jaar ervaring in het bouwen van premiumdranken in binnen- en buitenland mee. De Waal maakt samen met oprichters Charlotte Krijger en Tom Vollebregt deel uit van het managementteam. 

Nieuwe fase voor kombuchaproducent  

De Waal is bekend in de drankenindustrie en heeft diverse commerciële rollen vervuld bij onder andere Red Bull en Bacardi. De laatste vijf jaar was De Waal commercieel eindverantwoordelijk voor Lowlander Beer, waar hij vormgaf aan de snelle expansie van het Nederlandse biermerk. Bij YAYA Kombucha krijgt De Waal de taak om het merk nog sterker te maken in binnen- en buitenland. Het bedrijf zag zijn omzet de afgelopen vier jaar met ruim 300 procent stijgen. 

Charlotte Krijger, medeoprichter van YAYA Kombucha, is verheugd met de komst van De Waal: “We kijken ernaar uit om samen met Stefan de Waal ons bedrijf naar de volgende fase te brengen. Bij deze nieuwe fase binnen ons bedrijf hoort nieuw leiderschap. Stefan de Waal brengt genoeg expertise mee om het merk en de categorie van niche naar een groter publiek te brengen.” 

Snelgroeiende vraag naar ambachtelijke en premiumfrisdranken

Kombucha en andere premiumfrisdranken winnen wereldwijd aan populariteit als een gezond, lekker en volwassen alternatief voor alcoholhoudende drank, frisdranken en andere suikerhoudende dranken. Dit is ook terug te zien in het aanbod van kombucha in de horeca en toename van het aanbod in de retail.  

Stefan de Waal, CEO bij YAYA Kombucha, vult aan: “In Nederland is er een groeiende belangstelling voor kombucha, maar er is nog veel terrein te winnen. Met onze ambitieuze groeistrategie verleggen we niet alleen de grenzen binnen de industrie, maar brengen we een gezond en lekker smakend alternatief ook naar een breder publiek. We willen onderdeel zijn van mensen hun lifestyle en gaan daarom nog meer samenwerkingen aan met diverse horecagelegenheden en evenementen.”

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.