Opnieuw investeren in CRM: hoe dan?

23 augustus 2023 09:08

Opnieuw investeren in CRM: hoe dan?

Huidige CRM systeem verbeteren of investeren in een nieuw systeem?

Het CRM systeem vormt de kern van je digitale organisatie en ondersteunt de marketing, relatiebeheer, verkoop en/of serviceprocessen. In veel gevallen zijn de CRM systemen al enkele jaren geleden aangeschaft. En zijn daarna dan niet of onvoldoende aangepast aan de veranderingen die de organisatie heeft doorgemaakt.

Wat nu te doen als je merkt dat het huidige CRM-systeem niet langer voldoet aan de moderne eisen? In dat geval heb je in principe twee opties: het her-implementeren van het bestaande systeem of het aanschaffen van nieuwe CRM-software.

Download direct de white paper

en lees meer over de keuzes en aandachtspunten om weer een optimaal functionerende CRM omgeving te krijgen.

Toekomstige behoeften in kaart brengen

Of je nu investeert in het verbeteren van de bestaande CRM-omgeving of kiest voor de aanschaf van nieuwe CRM-software: in beide gevallen is het van belang om een toekomstbestendige keuze te maken. Immers; je wilt niet meteen na een jaar voor eenzelfde situatie komen te staan.

Het is dan ook belangrijk dat het CRM-systeem niet alleen voldoet aan de huidige behoeften van het bedrijf, maar ook in staat is om te voldoen aan toekomstige behoeften. Om je te helpen de best passende investering in je nieuwe CRM omgeving te doen, hebben we de belangrijkste aandachtspunten voor je op een rij gezet.

12 aandachtspunten bij je CRM keuze

Bij het nemen van de beslissing om je huidige CRM systeem te upgraden of te investeren in een nieuw systeem, is het belangrijk om de uitgangssituatie en de toekomstverwachtingen grondig te overwegen. Verschillende factoren, zoals kosten, complexiteit en schaalbaarheid op de lange termijn, moeten in deze afweging worden meegenomen. Het is verstandig om de volgende 12 praktische aandachtspunten mee te nemen, zodat je weet waar je op moet letten bij het maken van de juiste keuze voor een CRM 2.0 oplossing voor jouw organisatie.

  • Prestatieproblemen
  • Schaalbaarheid en bedrijfsgroei
  • Integratie met bestaande systemen
  • Gebruikersacceptatie en gebruikerstevredenheid
  • Configuratie en workflows
  • Rapportage en analyse
  • Gegevensbeheer en – kwaliteit
  • Migratie en gegevensoverdracht
  • Beveiliging, privacy en compliance
  • Implementatie
  • Support en klantenservice

Daarnaast kun je ook nog specifiek kijken naar de mate waarin het CRM-systeem inspeelt op technologische trends en innovaties, zoals kunstmatige intelligentie, machine learning, mobiele toegang en sociale media-integratie. Een ander aspect heeft te maken met de stabiliteit van de leverancier en zijn toekomstvisie. Want je wilt natuurlijk dat de leverancier in staat blijft om het CRM-systeem te blijven ontwikkelen en in staat is om te blijven investeren.

Over CRM excellence

CRM excellence is dé expert in Nederland als het gaat om CRM selecties, CRM 2.0 projecten en CRM implementaties. Met onze meer dan 30 jaar CRM ervaring weten onze klanten zeker dat we hen de juiste adviezen en ondersteuning geven. Of het nu gaat om de selectie van nieuwe CRM software, het verbeteren van de huidige CRM werkwijze of het maken van een GAP analyse van de bestaande CRM software, het eindresultaat is altijd een tevreden klant die zeker weet dat de organisatie verder kan bouwen.

Nieuwsgierig wat CRM excellence voor jouw organisatie kan betekenen?

Download de CRM white paper en kies: nieuwe CRM software of her-implementatie

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.