Hoe zorg je voor meer tijd voor je eigen werk?

13 september 2021 11:04

Hoe zorg je voor meer tijd voor je eigen werk?

Je bent ondernemer en je doet je werk heel graag. Je staat graag in direct contact met je klanten en je houdt ervan om je klanten goed van dienst te zijn. Je maakt bijvoorbeeld mooie dingen voor ze of je ontvangt ze graag in je winkel. Echter is ondernemen niet alleen maar leuk. Er moeten ook andere zaken afgehandeld worden. Denk dan aan de loonadministratie, de logistiek en de afspraken die gemaakt moeten worden met leveranciers. Natuurlijk doe je dit er zelf bij, je hebt immers het idee dat dat een stuk goedkoper is. Je backoffice uitbesteden is je eer te na. Het is jouw bedrijf en jij bent de verantwoordelijke voor alles wat er in jouw bedrijf speelt. Maar is het echt goedkoper om zelf ook je backoffice te runnen? Of is het uitbesteden van je backoffice wel de moeite waard?

Je backoffice uitbesteden kan heel lonend zijn

Het idee dat je alles altijd maar zelf moet doen is echt achterhaald. Tegenwoordig werken we geen 70 uur per week meer, we willen immers ook nog genieten van onze vrije tijd en onze hobby’s. We willen met de kinderen naar de kinderboerderij of met onze partner naar de bioscoop, zonder dat we ons schuldig voelen dat het werk nu blijft liggen. En dus kan het heel slim zijn om voor je backoffice een flexkracht in te schakelen. Wanneer je een flexkracht inschakelt die ervaring heeft met het runnen van de backoffice, en die zijn er, kun jij je ook eens ontspannen. Dit zorgt er dan weer voor dat je je, op je werkdagen, vol kunt storten op het werk dat jij wel leuk vindt en dat wel bij jou past.

Waarom heb ik dat niet eerder bedacht?

Eigenlijk is het idee van het uitbesteden van je backoffice helemaal niet nieuw. “Vroeger”, in de tijd van de kleine winkeltjes en kleinere ondernemingen, was het vaak de vrouw van de eigenaar die de backoffice deed. Al heette het toen gewoon “bijspringen in de zaak”. Tegenwoordig worden er wat meer eisen gesteld en is het ook van belang dat een backoffice medewerker goed overweg kan met de computer en dat hij of zij actie durft te ondernemen zodra dat nodig is. Ook als er even geen tijd is voor overleg. En dus is het verstandig, voor je eigen gemoedsrust, om eens informatie op te vragen over de verschillende mogelijkheden en natuurlijk de kosten.

Heb jij al een flexkracht ingeschakeld voor jouw backoffice?

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.