Hoe je een bedrijfslogo op van alles print

18 oktober 2022 08:39

Hoe je een bedrijfslogo op van alles print

Wanneer je je bedrijfslogo op een fysiek object print, bereik je mensen op een andere manier dan wanneer ze het online zien. Er is geen betere passieve reclame voor je bedrijf dan iemand die kleding of een tas draagt met jouw logo erop.

Laten we eens kijken hoe je jouw logo op een ondergrond zoals textiel krijgt en wat je niet moet vergeten om een prachtig resultaat te bereiken.

Drukkerij

Als eerste is het belangrijk dat je helder hebt waar je je bedrijfslogo op wil drukken. Wil je bijvoorbeeld een t-shirt, een winkelruit of een linnen tasje? Als je bijvoorbeeld hebt besloten dat je logo op een linnen tasje moet, kun je met dit idee naar een drukkerij.

Vaak heeft elke stad wel een goede drukker die dit voor een mooie prijs en binnen een paar dagen al kan doen voor jou. Als je daarentegen speciale wensen hebt, of je wil je tasjes in bulk laten bedrukken, dan is een online groothandel geen slecht idee. Op Shingyo kun je grootschalig textiel laten bedrukken. Niet alleen die leuke linnen tasjes, maar ook kleinere zakjes meer geschikt voor relatiegeschenken.

Logo bestanden

Voordat je je bedrijfslogo naar een drukker stuurt, zijn er een paar dingen waar je rekening mee moet houden. Zo moet je nadenken welke versie van je logo je op het textiel wil laten bedrukken.

Misschien heb je een logo laten maken met icoontje of symbool, met een slogan en je merknaam. Hierin kun je keuzes maken: laat je alles erop, symbool, slogan en merknaam? Of heb je vertrouwen dat jouw symbool van je bedrijfslogo zo sterk is dat men het zonder slogan en naam direct zal herkennen?

Klein formaat

Als je liever een kleiner formaat wil laten bedrukken dan wordt het snel propperig als symbool, slogan en merknaam er allemaal op moeten. Logo’s op kleine objecten zoals aanstekers of armbandjes gaat dit er vaak niet goed uitzien. Daarom is het verstandig om hierin keuzes te maken als je iets op klein formaat wil laten drukken.

Papier

Naast textiel en zakjes kun je je logo bedrukken op allerlei briefpapier, van enveloppen tot posters.

Het meest gebruikte item is waarschijnlijk het briefhoofd op het papier dat wordt gebruikt om brieven en officiële documenten af te drukken. Briefhoofden bevatten meestal je logo en de contactgegevens van je bedrijf. Dit kan relevant zijn als jouw bedrijf veel facturen schrijft en dit op papier verzendt naar debiteuren.

Naast briefhoofden kun je je logo ook afdrukken op enveloppen, notitieboekjes, presentatiemappen, keycards, speldjes en meer.

Marges

Het belangrijkste om te onthouden bij het afdrukken van je logo op briefpapier is dat het een marge moet hebben. Een goede vuistregel is dat de marge aan weerszijden minimaal 50% van de grootte van het logo is.

Dus als je een logo van 3 centimeter breed hebt, is het raadzaam om een marge van 1,5 cm aan te houden. De tekst mag daarbinnen dus niet komen. Evenzo moet er minstens zoveel marge zijn tussen het logo en de rand van een visitekaartje. Visueel ziet het er beter uit met een beetje ruimte tussen het logo en de rand.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.