Als bedrijf verhuizen? Laat het soepel verlopen met deze tips!

27 september 2022 13:54

Als bedrijf verhuizen? Laat het soepel verlopen met deze tips!

It’s time to move on! Of je nu een kleine start-up bent of een groot bedrijf, verhuizen naar een nieuw kantoor is altijd een grote aanpassing. En brengt de nodige spanningen met zich mee! Het kan moeilijk zijn om aan een nieuwe omgeving te wennen, vooral als die in een heel andere omgeving is dan je gewend bent. Maar geen zorgen, we helpen je graag. Hier zijn wat tips over hoe je de overgang naar je nieuwe werkplek zo soepel mogelijk kunt laten verlopen: 

Verhuizen van bedrijfslocatie: dit is waarom

Naarmate je bedrijf groeit, kun je merken dat je huidige kantoorruimte niet meer voldoet. Misschien heb je meer ruimte nodig voor nieuwe werknemers of meer opslagruimte voor je inventaris. Of je bent gewoon toe aan een andere omgeving. Wat de reden ook is, verhuizen naar een nieuw kantoor kan een spannende tijd zijn voor je bedrijf. Zo kies je het liefst een locatie met goede verkeersdoorstroming, parkeergelegenheid en natuurlijk toegankelijkheid van het openbaar vervoer! En dat niet alleen, je wilt er ook voor zorgen dat je nieuwe kantoor zichtbaar is en gemakkelijk te vinden is. Breng daarom je klanten ruim van tevoren op hoogte van je adreswijziging. Een frisse start met een nieuwe locatie kan ook doorgevoerd worden in de rest van de bedrijfsvoering. Waarom niet meteen een nieuwe look voor je bedrijf creëren? Misschien is dat net de stap die je nodig hebt om nieuwe klanten aan te trekken én de verkoop te verhogen. 

#1 Geef jezelf de tijd om je aan te passen

Of je nu druk bezig bent met een particuliere verhuizing of een bedrijfsverhuizing, het zal in beide gevallen enige tijd kosten om aan je nieuwe omgeving te wennen. Verwacht dus niet dat je meteen helemaal op je gemak bent. Geef jezelf een paar weken om de omgeving te verkennen en vertrouwd te raken met de indeling van het nieuwe kantoor. Misschien moeten er nog wat spullen arriveren of heb je te maken met langer woon-werkverkeer. Maar, met ‘n beetje tijd en geduld is het mogelijk om je opnieuw op je gemak te voelen op je nieuwe werkplek! 

#2 De kosten van verhuizen

Een van de belangrijkste zaken waar je rekening mee moet houden, zijn de kosten om de verhuizing daadwerkelijk uit te voeren. Het inhuren van een professioneel verhuisbedrijf, het huren van verhuiswagens, en het veranderen van het adres van je bedrijf zijn zaken waar je rekening mee moet houden. Zorg ervoor dat je een duidelijk inzicht hebt in alle kosten die erbij komen kijken voordat je begint aan het verhuis-avontuur! Voor de bedrijfsverhuizing is het dus goed om een lijstje op te stellen met de belangrijkste to do’s en bijbehorende kosten. Zo weet je zeker dat je niet voor verrassingen komt te staan.

#3 De logistiek van de verhuizing

Bij verhuizen komt meer kijken dan alleen je spullen inpakken en naar je nieuwe locatie gaan - je moet ook nadenken over de logistiek. Kunnen je huidige internet en telefoonverbindingen overgezet worden? Moet je nieuwe licenties of vergunningen aanvragen? Zul je op je nieuwe locatie voldoende opslagruimte hebben voor je inventaris? Dit zijn allemaal belangrijke vragen die beantwoord moeten worden voordat je begint met verhuizen. 

Een verhuizing kan een moeilijke opgave zijn, maar dat hoeft niet. Een nieuw kantoor kan heel spannend zijn, dus zorg ervoor dat je van het proces geniet! Zo zul je je binnen no-time thuis voelen in het nieuwe kantoor. We wensen je veel succes! 

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.