Orange Business Services levert collaboration- en contactcenterdiensten voor ZIM om klantervaring in vrachtverzending te verbeteren

1 juli 2020 13:58

Orange Business Services levert collaboration- en contactcenterdiensten voor ZIM om klantervaring in vrachtverzending te verbeteren

ZIM Integrated Shipping heeft haar contract verlengd met Orange Business Services voor cloudgebaseerde contactcenters en collaboration services, waaronder netwerkconnectiviteit en audio- en webconferenties. Deze oplossing zal de samenwerking en productiviteit in twintig contactcenters wereldwijd blijven stimuleren, met een verbeterde klantervaring bij ZIM tot gevolg.

ZIM is een van de grootste vervoerders in de wereldwijde containervaartindustrie. Orange heeft een langdurige relatie met de scheepvaartreus als vertrouwde partner in het bieden van een wereldwijde IT-infrastructuur. ZIM blijft in de voorhoede van de branche door haar vermogen om zich snel aan te passen aan de veranderende commerciële modellen en opkomende behoeften van de scheepvaartindustrie. Het contactcenter en de collaboration services helpen ZIM om zich te onderscheiden in de markt.

Cloud

Orange heeft een Managed Contact Center (MCC) geïmplementeerd dat naadloos integreert met ZIMs Customer Relationship Management (CRM) systeem. Dit systeem koppelt op basis van een profiel en eerdere interacties de meest geschikte medewerker aan bellers die zitten met een bepaalde vraag over bijvoorbeeld boekingen of vrachtupdates. Het contactcenter is cruciaal geweest tijdens de huidige pandemie om klanten op de hoogte te houden van veranderende vrachtroutes.

Diepgaande data-analyse en rapportage geeft ZIM volledig inzicht in de contactcenter-activiteiten en klantcommunicatie. Deze functionaliteit stelt het bedrijf in staat om de behoeften van de klant te analyseren en hen de meest geschikte oplossing en service te geven. Bovendien kan ZIM dankzij het real-time monitoringsysteem op een digitaal whiteboard zien hoe lang de wachttijden in het callcenter zijn. Dankzij deze tools kan ZIM de responstijd verminderen, inzicht verkrijgen in relevante gegevens voor het beantwoorden van oproepen en zo uiteindelijk de klantervaring verbeteren.

UCC

Daarnaast biedt Orange een Unified Communication en Collaboration (UCC) platform dat spraak-, video-, vergader- en samenwerkingstools levert aan alle kenniswerkers van ZIM. Deze services zijn beschikbaar vanuit een beveiligde Orange-cloud terwijl ze ook voldoen aan de lokale regelgeving en vereisten. Orange stelt alle diensten beschikbaar onder een vooraf overeengekomen serviceniveau. Dat biedt ZIM de garantie van een verbeterde productiviteit en flexibiliteit in een vaak onvoorspelbare branche.

“Rederijen moeten wendbaar zijn in snel veranderende markten en uitmuntend zijn op het gebied van klantervaring. Als betrouwbare partner heeft Orange Business Services zich voortdurend aangepast aan de eisen van ZIM. Hierdoor zijn de contactcenters en UCC-services blijvend verbeterd op zowel lokaal als mondiaal niveau. De mogelijkheid om zakelijke toepassingen nauw te verbinden met de communicatie-omgeving is nu een strategisch instrument in ZIM’s bedrijfsprocessen. Dit maakt het voor hen mogelijk om wereldwijd met klanten te communiceren en hen te bedienen”, zegt Fabrice de Windt, Senior Vice President Europa bij Orange Business Services.

“Deze oplossingen zijn cruciaal geweest voor ZIM om ons door de pandemie te helpen. We zijn erin geslaagd om ons hoge niveau van klantervaring in onze wereldwijde vestigingen vast te houden, terwijl veel van onze klantenserviceteams op zeer korte termijn vanuit huis moesten werken. Dit was voor een groot deel te danken aan de technologie en mogelijkheden van Orange Business Services”, zegt Assaf Tiran, Global Customer Services Vice President bij ZIM.

Over ZIM

Sinds 1945 biedt ZIM creatieve operationele en logistieke oplossingen aan klanten. In de loop der jaren is ZIM uitgegroeid tot een toonaangevende kracht in de wereldwijde scheepvaartindustrie, door baanbrekende innovatieve technologieën en het uitbreiden van haar uitgebreide geografische netwerk met behoud van haar traditie van uitmuntendheid.

Over Orange Business Services

Orange Business Services is een netwerk-native digital services bedrijf en de wereldwijde enterprise divisie van de Orange Group. Het verbindt, beschermt en innoveert voor bedrijven over de hele wereld om duurzame bedrijfsgroei te ondersteunen. Orange Business Services maakt gebruik van de expertise op het gebied van connectiviteit en systeemintegratie in de digitale waardeketen en is goed geplaatst om wereldwijde bedrijven te ondersteunen op gebieden zoals softwaredefined networks, multi-cloud services, Data en AI, smart mobility services en cybersecurity. Het begeleidt ondernemingen veilig in elke fase van de levenscyclus van gegevens, van verzameling, transport, opslag en verwerking tot analyse en delen.

Met bedrijven die floreren op het gebied van innovatie, plaatst Orange Business Services haar klanten in het hart van een open samenwerkingsecosysteem. Dit omvat de 27.000 medewerkers, de activa en expertise van de Orange Group, haar technologie en zakenpartners, en een pool van fijn geselecteerde start-ups. Meer dan 3.000 multinationale ondernemingen, evenals twee miljoen professionals, bedrijven en lokale gemeenschappen in Frankrijk, stellen hun vertrouwen in Orange Business Services.

Voor meer informatie, bezoek www.orange-business.com of volg ons op LinkedIn,  Twitter en onze blogs.

Orange is een van 's werelds toonaangevende telecomoperatoren met een omzet van 42,2 miljard euro in 2019 en 266 miljoen klanten wereldwijd op 31 december 2019. Orange is genoteerd aan euronext Parijs (ORA) en aan de New York Stock Exchange (ORAN). In december 2019 presenteerde Orange haar nieuwe strategisch plan "Engage 2025", geleid door sociale en milieu-verantwoording. Terwijl het versnellen van groeigebieden, zoals B-to-B diensten en het centraal stellen van data en AI, zal de hele Orange Group een aantrekkelijke en verantwoordelijke werkgever zijn.

Orange en alle andere Orange product- of servicenamen in dit materiaal zijn handelsmerken van Orange of Orange Brand Services Limited.

Orange Business Services

ZIM Integrated Shipping

Adres: Radarweg 60, 1043 NT Amsterdam

Adres: Aert van Nesstraat 45, 3012 CA Rotterdam

Telefoon: 020 606 9100

Telefoon: 010 459 6900

https://www.orange-business.com/en https://www.zim.com/

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.