Behoefte aan GPS-trackers in consumentenmarkt stijgt

13 juli 2021 08:41

Behoefte aan GPS-trackers in consumentenmarkt stijgt

Samenwerking Spotter met juweliersketen Lucardi

Kinderhorloges met GPS-functie worden steeds populairder. De verkoop bij specialist in GPS-track- & trace-oplossingen Spotter groeide de eerste helft van dit jaar maar liefst met 37 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2020. Spotter is een samenwerking gestart met juweliersketen Lucardi om de Nederlandse markt verder te veroveren.

Welke ouder gunt het zijn kinderen niet om buiten avonturen te beleven. Maar als het kind lang wegblijft, worden vader en moeder toch ongerust. Je hoort zoveel rare verhalen… “Waarom zou je dan geen gebruikmaken van track- en trace-techniek, als die gewoon beschikbaar is? Wij merken in de markt steeds meer behoefte aan dit soort oplossingen”, zegt Theo Koomen, CEO van Lucardi Juweliers. “Daarom zijn wij een samenwerking gestart met Spotter. Vanaf vandaag kunnen ouders in onze webshop terecht voor trendy, fraai vormgegeven kinderhorloges met GPS-functie. De ouders zijn gerust, de kinderen hebben meer vrijheid. En het horloge werkt door heel Europa, dus óók op vakantie.”

Gebruiksvriendelijk

Met het GPS-kinderhorloge weten de ouders altijd waar hun kind is. Ze kunnen het kind bellen en een alarm laten afgaan als het naar huis moet. Ook kunnen ze zones instellen waar het kind mag komen en ze ontvangen bericht als het erbuiten komt. En mocht het kind onverhoopt in een noodsituatie komen, dan kan het de SOS-knop indrukken. Sander de Potter, CEO van Spotter: “We hebben de techniek heel gebruiksvriendelijk gemaakt. Bovendien werkt het horloge prepaid, dus ouders hoeven geen abonnement af te sluiten. En het voldoet aan Europese veiligheidsrichtlijnen.” En wat vinden de kinderen er zelf van? De Potter krijgt positieve reacties: “Ze vinden het horloge stoer. Ze dragen het graag.”

Markt veroveren

De Potter ziet de populariteit van GPS-horloges en trackers onder consumenten sterk toenemen. “De verkoop groeide de eerste helft van dit jaar met 37% ten opzichte van dezelfde periode in 2020. Inmiddels tellen we zo’n 35.000 gebruikers.” In Duitsland, Frankrijk en België is het kinderhorloge ook al verkrijgbaar; Spotter en Lucardi gaan nu samen optrekken om de Nederlandse markt verder te veroveren en daarna de rest van Europa. Overigens zijn kinderen niet de enige doelgroep waarop Spotter mikt. Zo is er voor ouderen het senioren-alarmhorloge, met ongeveer dezelfde functies, dat vaak wordt aangeschaft voor mensen met dementie. En voor huisdieren levert Spotter speciale GPS-trackers. Zo weet het honden- of kattenbaasje altijd waar zijn viervoetige vriend uithangt en hoe actief hij is. En mocht het beestje zoekraken, dan is het snel teruggevonden via de Pet Spotter®.

Over Lucardi

Lucardi, opgericht in 1988, is de grootste juweliersketen van Nederland, met 123 eigen winkels in Nederland en twee in België. Lucardi is marktleider in het segment van trendy sieraden en horloges. Daarnaast zijn er accessoires zoals tassen en zonnebrillen in het assortiment. Behalve in de winkels zijn Lucardi-producten verkrijgbaar in de eigen webshop en via diverse marketplaces zoals Bol.com en Zalando. Meer info op https://www.lucardi.nl/nl-nl/horloges/spotter.

Over Spotter

Spotter, opgericht in 2015 en gevestigd in Bergschenhoek, is gespecialiseerd in GPS-track- & trace-oplossingen voor de consumentenmarkt. De oprichters hebben jarenlange ervaring in de GPS- en telecomsector waarbij track- & trace-oplossingen werden toegepast binnen de zakelijke markt. De producten worden in-house ontwikkeld door een professioneel team developers. Meer info op www.spottergps.com.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.