‘De administratie in het digitale tijdperk’

14 juni 2018 09:56

‘De administratie in het digitale tijdperk’

RODEN – Ondernemer worden is voor veel mensen nog steeds een gewaardeerd en nobel streven. Gedurende het proces van het opstarten naar ondernemerschap zal er op basis van een gedegen ondernemersplan uitvoering moeten worden gegeven aan dit proces en moeten vele beslis momenten worden doorlopen.

Eén van deze momenten is het bepalen op welke wijze de administratieve organisatie moet worden ingericht. Meermaals moeten wij helaas constateren dat door (startende) ondernemers het opzetten van de administratieve organisatie wordt onderschat. Dit terwijl er op de markt prima (digitale) oplossingen zijn die tegen relatief lage kosten kunnen worden verkregen.

Omdat er veel kaf tussen het koren zit in de aanbieders van administratieve software, is het raadzaam om in samenspraak met je adviseur, op dit gebied een juiste keuze te maken.

Digitalisering

Er is in de afgelopen jaren een enorme ontwikkeling in het digitaliseren van gegevensdragers en financiële- en administratieve vastlegging geweest en deze ontwikkeling is nog steeds gaande. Het is dan ook zaak gebruik te maken van deze ontwikkeling en al dan niet in fasen afscheid te nemen van de papieren administratieve rompslomp. “Bij de wat oudere ondernemers merken wij dat deze meer moeite hebben om over te stappen op de digitalisering van de administratie. In een dergelijk ontwikkelingsproces dien je als adviseur hier zeker rekening mee te houden. Het digitaliseren zal zeker niet geheel buiten beschouwing worden gelaten, echter de stappen naar digitalisering zullen veel minder rigoureus moeten zijn.”

“De jongere ondernemers staan meer open voor digitalisering doordat zij zelf meer zijn opgegroeid in een digitale wereld. Het maken van stappen naar een digitale administratie voering gaat hierdoor makkelijker. Maar ook hier moet een duidelijke afweging worden gemaakt tussen een kunnen en willen”

“Bij Sabanoord hebben wij veel tijd besteed aan deze ontwikkeling en met een zekere trots kunnen we stellen dat we er op dit moment klaar voor zijn om ondernemers te adviseren en ondersteunen naar het digitale tijdperk.” Zeggen Jacob Slenema en Jan Aalders, vennoten bij Sabanoord. “Digitalisering brengt een zekere mate van discipline met zich mee en daar moet je als ondernemer wel bewust van zijn. Werken me de schoenendoos is dan ook echt verleden tijd.”

Grip op jouw administratie geeft inzicht in het reilen- en zeilen van de onderneming. Deze grip wordt ook wel real-time inzicht genoemd. Real-time inzicht is belangrijk voor het sturen van de onderneming en bij het nemen van bijvoorbeeld investeringsbeslissingen.

Onze slogan ‘Sabanoord bouwt mee aan uw toekomst’ staat er niet voor niets, wij zijn er klaar voor om tezamen met de ondernemer en met behulp van alle digitale technieken aan uw toekomst te bouwen.

Sabanoord Accountants & Adviseurs, Kanaalstraat 60 Roden. Tel.: 085 401 91 11 Web: www.sabanoord.nl

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.