Nieuwsgierig welk bedrijf uw website bezoekt?

23 februari 2018 16:04

Nieuwsgierig welk bedrijf uw website bezoekt?

U investeert in uw website om goed vindbaar te zijn. Prima! Wat de bezoekers doen op uw site heeft u vast al in kaart gebracht, maar wie ze zijn waarschijnlijk nog niet. Want de écht interessante vraag is namelijk welke organisaties uw website bezoeken en op welke manier u hen kunt helpen met de vraag die waarmee ze uw website bezoeken.

Zowel het herkennen van de bezoekers als ook hun specifieke kenmerken is mogelijk door het gebruik van een IP-marketingtool. We schrijven een reeks artikelen waarin we 9 voordelen beschrijven die de inzet van een IP-marketingtool (wij gebruiken hiervoor het tool SalesFeed) u kan bieden. In deze blog beschrijven we de eerste 3 voordelen voor de B2B-markt.

Herkenning in SalesFeed

Een IP-marketingtool zoals SalesFeed kan ongeveer 50-75% van uw B2B-websitebezoekers identificeren waardoor u weet welke organisaties uw site bezocht hebben. Hierbij kunt u met zogenaamde tags ook groepen bezoekers onderscheiden, bijvoorbeeld op branche, op herhalingsbezoek, op regio, op interessegebied of op basis van andere kenmerken. Daarmee krijgt u door de inzet van het IP-marketingtool gedetailleerd inzicht in typen bezoekers op uw website.

fueld

Inzicht in gedrag met SalesFeed

Nu duidelijk is welke organisaties uw website bezoeken, kunt u gaan bekijken wat ze op uw site voor gedrag vertonen. Er kan gelet worden op hoe vaak een bepaalde organisatie uw website bezoekt en waar het meest naar wordt gekeken. En of men na het bezoek van de ene pagina ook wel doorklikt naar de pagina met de call to action. Zo kan het bijvoorbeeld ook zijn dat als de desbetreffende organisatie meerdere keren naar een bepaalde dienst kijkt, dat er op dat vlak iets speelt en dat men gericht ergens naar op zoek is. Hier kan dan op ingespeeld worden door relevantere informatie aan te bieden.

Ook kunt u op basis van de bezochte pagina’s interessegebieden vaststellen, en deze combineren met andere kwalificatie criteria. Bijvoorbeeld door een lijst te maken van organisaties die al klant bij u zijn en op uw website naar een additionele dienst of product hebben bekeken.

Nooit meer koude acquisitie met SalesFeed

Over het algemeen vinden salesprofessionals het doen van koude acquisitie een enorme uitdaging. Veel liever wil men in contact komen met potentiële klanten waarvan men al weet dat er een gericht interesse bestaat. Door de kwalificatie criteria op basis van gedrag en interessegebieden in te richten en slechts de organisaties die aan de kwalificatiecriteria voldoen door te spelen aan het salesteam, wordt koude acquisitie omgetoverd naar op zijn minst lauwwarme acquisitie.

Warm bellen resulteert namelijk over het algemeen vaker en sneller in een persoonlijke relatie met de klant en daarmee in een hoger succespercentage. Een goede tip hierbij: in eerste instantie vonden wij het zelf lastig om aan te geven wat de reden van ons contact was en zochten we een uitweg om niet te moeten zeggen dat we de organisatie hebben gevolgd op onze website. Dat hebben we nu omgedraaid en komen er openlijk voor uit dat we hebben gezien dat er iemand vanuit de betreffende organisatie onze site heeft bezocht en dat wij op basis van het gedrag op de site dachten op te maken dat er een vraag op een specifiek vlak ligt.

Het is verbazingwekkend om te ervaren hoe goed we geholpen worden om met de juiste persoon in contact te komen. Die ene persoon die het vervelend vindt dat we gezien hebben dat iemand op onze site was, die nemen we wel voor lief. Dat weegt namelijk niet op tegen al die anderen die we op deze manier goed verder kunnen helpen. (Zeker omdat we volledig voldoen aan de eisen van de nieuwe GDPR).

Nieuwsgierig geworden naar deze succesvolle werkwijze? Omdat we u graag de mogelijkheid bieden om de voordelen van een dergelijk tool voor uw organisaties te leren kennen, organiseren we regelmatig gratis SalesFeed introductiebijeenkomsten. Tijdens deze bijeenkomst kunt u specifieke vragen stellen die voor uw eigen organisatie relevant zijn en maakt u kennis met de mogelijkheden van SalesFeed. De volgende bijeenkomst is gepland op vrijdag 5 oktober 2018 in Groningen. U kunt zich hier aanmelden voor de gratis Salesfeed introductiebijeenkomst.

 

 

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.