Klusjes op kantoor: 4 tips

15 maart 2019 14:30

Klusjes op kantoor: 4 tips

Net als in huis moeten er ook op kantoor regelmatig klusjes gedaan worden. Nu kun je voor iedere klus een speciale klusjesman inschakelen, maar je kan ook zelf even de handen uit de mouwen steken. Niet alleen zorgt dit ervoor dat je de klussen direct aan kunt pakken; maar je bespaart er ook nog eens geld mee! Houd je weer budget over voor andere belangrijke zaken. Met deze tips zorg je ervoor dat je alle klusjes op kantoor op de juiste manier aanpakt.

  1. Het juiste gereedschap

Om te beginnen moet je er natuurlijk voor zorgen dat het juiste gereedschap aanwezig is, en beschikbaar en bereikbaar voor iedereen die ooit een klusje oppakt. Zet de gereedschapskoffer dus op een toegankelijke locatie, en laat iedereen weten dat de koffer aanwezig is. Vul de koffer met handgereedschap als een hamer, tangen en schroevendraaiers, maar denk ook aan elektrisch gereedschap zoals een boormachine of schuurapparaat. Stel natuurlijk wel duidelijke regels op zodat niet iedere medewerker zomaar persoonlijke schilderijen aan de muur hangt!

  1. Maak een plan van aanpak

Wijs een aantal personen aan op kantoor die samen de verantwoordelijkheid dragen voor de klussen. Staat er een klus op de planning? Denk dan vooraf goed na over hoe dit aangepakt moet worden. Hoe moet het eindresultaat eruit komen te zien en welke stappen moeten er genomen worden om dit voor elkaar te krijgen? Houd natuurlijk rekening met het feit dat je kantoorruimte aan bepaalde eisen moet voldoen en er hierdoor best wat tijd gestoken mag worden in een plan van aanpak; vooral wanneer het om grotere klussen gaat.

  1. Zorg voor de juiste contacten

Wanneer er klusjes gedaan moeten worden die om een professional vragen (denk aan de waterleidingen of elektriciteit), moet je natuurlijk wel de juiste contacten hebben. Zorg dus dat je altijd een lijstje met contactgegevens van betrouwbare professionals klaar hebt staan. Zo kan de klus op het hoogste niveau uit worden gevoerd. Je kan natuurlijk een goedkope vakman inhuren, maar wat als het vervolgens niet goed wordt uitgevoerd? Ga dus beter direct met een goede vakman in zee.

  1. Werk met een budget

Je wilt natuurlijk niet teveel geld uitgeven aan kleine (of zelfs grote) klusjes op kantoor. Door een maandelijks budget (of een budget per klus) te hanteren voorkom je dat er teveel uitgegeven wordt aan klusjes op kantoor. Je kunt beter inzetten met een laag budget, om op deze manier financiële problemen te voorkomen wanneer je toch iets over het budget heen gaat. Ook het klussen kan natuurlijk duurder uitvallen dan je oorspronkelijk had gehoopt.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.