De Nederlandse start-up Dialogic is een gamechanger in de chatbot-markt

17 januari 2022 13:11

De Nederlandse start-up Dialogic is een gamechanger in de chatbot-markt

Innovatieve chatbots beginnen met een goed gesprek

Afgelopen week is Dialogic gelanceerd. De Nederlandse start-up ontwikkelt chatbots van wereldklasse. “De chatbot zorgt er 24/7 voor dat klanten middels een natuurlijke en dynamische conversatie geholpen kunnen worden”, aldus CEO en co-founder Mike Hanenberg.

Er is binnen veel bedrijfssectoren een grote behoefte aan ontzorging. Innovatieve bedrijven willen automatiseren, maar tegelijkertijd ook kwaliteit blijven leveren. Uit deze gedachte is het idee van Dialogic ontstaan.

Dialogic

Dialogic ontwikkelt grensverleggende chatbots en conversationele interfaces. Chatbots ontzorgen en gaan het gesprek aan met klanten. Conversationele interfaces zijn interfaces die hun doel bereiken door middel van een volledig geautomatiseerde conversatie. Als bedrijf kun je zelf je pad bepalen.

“Je zou dit kunnen vergelijken met een stroomdiagram. 'Als een klant antwoord A kiest, dan volgt pad B'. Maar het mooie is dat een conversatie tegenwoordig ook via Artificial Intelligence (AI) kan lopen. En dan is het pad niet direct uit te tekenen, maar laten we de flow aan de AI over. Dit zorgt voor een hele natuurlijke conversatie.”

De chatbots die Dialogic ontwikkelt kunnen worden geplaatst op een website, maar zijn ook te integreren op platformen zoals Meta Messenger (voorheen Facebook) en Instagram.

Techniek

De ontwikkelingen binnen conversationele AI gaan enorm hard. Door middel van nieuwe technologieën is het steeds beter mogelijk om iemand via een chatbox te helpen met specifieke wensen.

“Het grote voordeel van Dialogic is dat we niet vastzitten aan één techniek. Wij kunnen elke organisatie een geschikte toepassing bieden. Het gaat echt om maatwerk, waarbij de chatbot volledig aan de specifieke wensen van de klant is aangepast.”

Hier is volgens Hanenberg veel behoefte aan. “Samen met andere partners ben ik betrokken bij verschillende bedrijven in de informatietechnologie. Door de diversiteit binnen de klantenkring is het mij duidelijk geworden dat Dialogic voor hen de ontbrekende schakel is. Het aantal aanvragen dat wij inmiddels hebben ontvangen uit zowel binnen- als buitenland bevestigt dit. Wij zijn hier erg trots op.”

De cijfers

Dat de chatbots van Dialogic een toegevoegde waarde hebben, blijkt wel uit de eerste cijfers. 60% van de vragen die binnenkomen bij een klantenservice kunnen met Dialogic automatisch worden afgehandeld. Hiermee wordt de werkdruk voor de customer service met 30% verlaagd.

Dialogic biedt oplossingen voor meer dan 15 industrieën. Denk bijvoorbeeld aan zorg, media, hospitality, overheid, retail, telecom, recruitment, vastgoed, travel, banken en de cosmetische branche.

Over Dialogic

Dialogic helpt organisaties met innovatieve chatbots en conversationele interfaces. Wij kijken verder dan de gebruikelijke toepassingen. Een chatbot rechtsonder in je browserscherm is nuttig, maar misschien niet de juiste manier van presenteren voor jouw organisatie. Wij kijken samen met jou naar wat de mogelijkheden zijn om chatbots en conversationele interfaces zo effectief mogelijk in te zetten.

Dialogic is full-service. Dat betekent dat je bij ons niet alleen voor het hele chatbot ontwerp- en ontwikkeltraject terecht kan, maar dat we ook graag helpen wanneer bijvoorbeeld de website nog niet helemaal geschikt is voor een conversationele interface.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.