Wat zijn de beste betalingsmogelijkheden voor een Nederlandse webshop?

31 maart 2020 12:05

Wat zijn de beste betalingsmogelijkheden voor een Nederlandse webshop?

Om een ​​volledige en functionele website te exploiteren, moet je betalingen van klanten kunnen accepteren. Er zijn talloze verschillende opties om online betalingen te kunnen verrichten. Daarnaast heb je te maken met verschillende voorkeuren qua betaalmethoden dus moet je opties aanbieden die aantrekkelijk zijn voor al jouw klanten.

Er zijn twee instanties die volledig op de hoogte zijn van de beste en veiligste betaalmethoden binnen Nederland en Europa. Informatie opvragen kan bij de Nederlandsche Bank (DNB) en bij de MKB Servicedesk ( het ondernemersplatform voor Midden- en Kleinbedrijf). Voor degenen onder die klaar zijn om hun e-commerce naar een hoger niveau te tillen, zijn dit de beste opties die je kunt overwegen voor een snel en veilig betalingsproces in 2020.

iDEAL

Wie een Nederlandse website beheert, kan je niet om iDEAL heen. Vrijwel alle banken werken hiermee wat het extra gemakkelijk maakt voor klanten.  iDEAL is technisch gezien heel gemakkelijk toe te voegen aan je webwinkel. De betalingen komen erg vlot binnen, rechtstreeks zelfs als je bij dezelfde bank bent. DIt betekent dat je snel kan leveren,wat de klant dus erg waardeert. Voor de consument is deze betaling gratis, voor je onderneming zijn er kosten aan verbonden.

Creditcard

Betalen met MasterCard en Visa is erg populair. Je betalingspagina zet creditcardgegevens om via een gecodeerd kanaal naar de betalingsverwerker die de transactie afhandelt. Deze coderingen helpen om creditcardgegevens van klanten te beschermen tegen cybercriminelen. De kosten voor creditcard transacties hangen af van onder andere het type credicard en de hoeveelheid transacties.

Paysafecard

De paysafecard is in de eerste plaats een prepaidkaart waarmee kopers online kunnen betalen. Shoppers hoeven bij het betalen geen persoonlijke gegevens of bankgegevens in te voeren. Het is een herlaadkaart waarbij men eerst geld gaat opladen voordat het uitgeven wordt en is niet afhankelijk van een bank. Of deze vorm van online betalen iets voor jou is, is afhankelijk van de producten op je site.

Paypal

PayPal is een naam die de meesten van jullie al kennen. Het bedrijf heeft een reputatie die voor zich spreekt als het gaat om gebruiksgemak, betrouwbaarheid en beveiliging. PayPal is de meest gebruikte digitale portemonnee ter wereld. Voor degenen onder u die nog geen gevestigde naam hebben, is de PayPal-knop een geruststelling voor potentiële kopers. Ze weten dat PayPal de veiligheid steunt. Afhankelijk van de totale verkoopsom betaal je van 1,5% tot 3,4% kosten en 0,35 EUR per transactie.

Achteraf betalen

Achteraf betalen is voor klanten erg aanlokkelijk: ze zullen de bestelling eerst thuis controleren, bekijken en dan beslissen of er al dan niet gekocht wordt. Als ondernemer geef je de bankoverschrijving mee. Klarna en AfterPay zijn de twee bekendste aanbieders.

Bankoverschrijving

Aan de klassieke bankoverschrijving zijn weinig kosten verbonden. De koper maakt het bedrag over op jouw bankrekening. Het is een betrouwbare en internationale betaalmethode waarmee , dankzij de IBAN codes het geld snel verwerkt wordt. Het koppelen van deze methode aan jouw webshop is zeer eenvoudig. Het is uiteraard wel belangrijk dat de klant de overschrijving correct overmaakt.

Cadeaubon

Een cadeaubon stuur je via mail door naar de koper die via thuisbankieren of credietkaart hebben besteld. Wanneer je deze mogelijkheid aan je webwinkel toevoegt, bereik je zeker klanten die graag een winkelbedrag cadeau schenken. De gelukkige eigenaar kan dan zelf beslissen wanneer en wat er bij jou wordt aangekocht.  Het is ook een vorm van marketingstrategie: met een cadeaubon kun je onder andere de naambekendheid van jouw webshop.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.