Met deze 3 tips zet je jouw onderneming op de kaart

10 september 2020 10:06

Met deze 3 tips zet je jouw onderneming op de kaart

Ben jij een echte ondernemen? Dan zal je je vaak focussen op het vergroten van je naamsbekendheid. Iedere ondernemer droomt er namelijk van dat zijn of haar merknaam bekend is bij de doelgroep. Daarom is het goed om te weten hoe je jouw onderneming op de kaart kunt zetten. In dit artikel geven we je 3 tips!  

1. Kies voor gepersonaliseerde weggeef producten

Gratis producten weggeven is nooit een slecht idee in Nederland. Veel Nederlanders waarderen gratis producten heel erg. Het is dan nog steeds een goed idee om geschenken te laten bedrukken met het logo van jouw onderneming. En dat is vandaag de dag niet alleen meer een pen of kladblok laten bedrukken; de mogelijkheden zijn eindeloos. Zo kun je op je kantoor bijvoorbeeld al het servies, de kopjes, schoteltjes en mokken laten bedrukken met  het logo van je bedrijf. Maar ook kun je spullen laten bedrukken voor je werknemers. Laat bijvoorbeeld stressballen of powerbanks bedrukken.   

2. Kies voor de bekende advertenties

Het kan een tijdje duren voordat je merknaam is opgebouwd. Door te adverteren kun je deze tijd een beetje inkorten. En dit hoeft helemaal niet al te veel geld te kosten. Zo kun je bijvoorbeeld een social media community creëren. Het adverteren via social media is nog relatief goedkoop en biedt tal van specifieke target mogelijkheden. Zo kun jij de doelgroep van je bedrijf bereiken, zonder al te veel te betalen. 

Wanneer je wilt gaan adverteren op social media, is het belangrijk dat je dit doet op de plek waar jouw doelgroep aanwezig is. Dit doe je offline toch ook? Zo is het voor bedrijven in de mode en interieur belangrijk om aanwezig te zijn op Instagram en Pinterest, maar voor bedrijven die een dienst bieden is Facebook weer aantrekkelijker. 

3. De beste merkambassadeur ben je zelf! 

Niemand kent jouw onderneming zo goed als dat jij zelf doet. Jij - en je eventuele werknemers - zijn het gezicht van de onderneming. Wanneer jij zelf enthousiast bent over jouw bedrijf, zorg je dat je zelf de beste merkambassadeur bent. Maak gebruik van je eigen netwerk en het netwerk van je werknemers en zet hun LinkedIn profielen in om de successen van je bedrijf te delen. 

Daarnaast kun je LinkedIn heel goed gebruiken om je kennis en expertise te delen. Mensen nemen nu eenmaal eerder iets aan van iemand die in het vak zit.  Deel leuke artikelen over de nieuwste ontwikkelingen en zorg dat mensen het leuk vinden om je verhalen te lezen. Zo zullen ze je onthouden wanneer ze de dienst of het product wat jij aanbiedt nodig hebben. 

Ga aan de slag met deze drie tips en zet jouw onderneming op de kaart. 

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.