5 redenen om een reclamebureau in te schakelen

17 juni 2019 12:30

5 redenen om een reclamebureau in te schakelen

Je hebt een bedrijf maar je weet niet hoe je je marketing en reclame moet aanpakken. Wil je het zelf doen, door een ZZP’er of uitbesteden aan een reclamebureau? Het hangt er natuurlijk van je product of dienst af, maar als je grote ambities hebt dan is wellicht uitbesteden aan een reclamebureau geen onverstandige keuze. Hieronder zullen we enkele voordelen van een reclamebureau bespreken.

#1 Veel kennis over marketing en reclame

Een van de belangrijkste voordelen van een reclamebureau is dat ze veel kennis hebben op het gebied van marketing, reclame en branding. Dat is erg belangrijk, zeker als je ervoor hebt gekozen reclame en marketing uit te besteden aan een reclamebureau.

#2 Van alle markten thuis

Een reclamebureau doet vaak dingen op veel verschillende vlakken. Zo kunnen ze je helpen bij het doen van marktonderzoek om de behoeften van je doelgroep te achterhalen. Ook helpen ze je bij het ontwikkelen en ontwerpen van je huisstijl, het inrichten en uitvoeren van campagnes via verschillende kanalen. Zo is Vormgenoten een reclamebureau die zich bezighoudt met sign & print, interieur, expositie & events en merkbeleving.

#3 Betrokken bij jouw bedrijf

Reclamebureaus zijn over het algemeen erg betrokken bij jouw bedrijf. Ze zijn geïnteresseerd in wat je doet en tonen betrokkenheid door zich te verdiepen in je producten of diensten. Ook zoeken ze regelmatig contact met je om de voortgang te bespreken. Tenslotte is het contact met een reclamebureau na de campagne vaak goed

#4 Heldere marketing en reclame aanpak

Als onderneming ben je gebaat bij een duidelijke aanpak. Het voordeel van een reclamebureau is dat ze een uitgebreid plan voor je maken, rekening houdend met jouw budgetten. Met een goed doordacht plan weet je precies wat ze gaan doen. Er wordt vaak ook tussentijds geëvalueerd en zo nodig bijgestuurd.

#5 Geld besparen

Marketing en reclame wordt steeds duurder. Dit is iets wat reclamebureaus maar al te goed realiseren. Ze houden rekening met je budget en ze zullen er alles aan doen om het budget te beperken. Daar zijn bijvoorbeeld binnen online marketing technieken voor. Daarnaast hebben ze vaak goede relaties met uitgevers, radio- en tv-stations en kunnen ze kortingen geven, in tegenstelling tot een ZZP’er die je zou inhuren.

Bij het uitzoeken van een reclamebureau is het belangrijk dat je kijkt naar welke bedrijven ze al eerder succesvol hebben geholpen. Vaak staat er op een website van een reclamebureau klantcases die je kunt lezen. Wanneer ze succesvol zijn kun je met een gerust hart voor dat ene reclamebureau kiezen.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.