Gepubliceerd op 8 november 2018

Hoe haal je het optimale uit een relatiegeschenk?

Met een relatiegeschenk kunnen ondernemingen laten zien dat de klant wordt gewaardeerd. Bij een relatiegeschenk snijdt het mes aan twee kanten, de klant ontvangt een uniek geschenk en voelt zich gewaardeerd. De onderneming houdt haar klantcontact warm en doet wellicht in de toekomst opnieuw zaken. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw geschenk in de smaak valt?

Hoe zorg je ervoor dat jouw geschenk zich onderscheidt?
Zorg ervoor dat jouw geschenk een verlengstuk is van je bedrijfsvoering. Promotieartikelen die je dagelijks gebruikt, zoals bedrukte pennen, koffiemokken, en handdoeken hebben een positief effect op de naamsbekendheid.

Uit onderzoek, uitgevoerd door DIMA Market Research is gebleken dat ongeveer 60% van de klanten zich herinneren van welk bedrijf ze het geschenk hebben gekregen.

Ieder bedrijf wil zich met zijn product onderscheiden van haar concurrentie. Met een uniek product of dienst val je op en kom je beter in beeld bij klanten. Zo ook met een origineel relatiegeschenk. Met een relatiegeschenk weet je dat je de doelgroep echt bereikt. Zo realiseer je een persoonlijke en directe connectie met je klanten.

Je relatiegeschenk inzetten als marketingtool
Promotiematerialen en relatiegeschenken zijn een mooie manier om offline je naamsbekendheid te vergroten. Je wilt de loyaliteit van je huidige klanten vergroten en op termijn nieuwe zaken mee doen. Een geschenk wordt gezien als een extraatje.

Als je een goed klantenbestand hebt, dan verdient dit dus volop de aandacht om deze ook zo te behouden. Relatiegeschenken zijn waardevol voor bestaande klanten. Het beïnvloedt hun gedachten over jouw onderneming op een positieve manier.

Tekst: Klaas Nieuwhof

 

Onze partners