Impact: “glossy” over Holland boven Amsterdam

12 februari 2019 09:12

Impact: “glossy” over Holland boven Amsterdam

Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord lanceert magazine over de regio.

Holland boven Amsterdam is hot. In snel tempo ontwikkelt de regio zich tot een van de meest innovatieve, economische regio’s van de wereld. Grote internationale bedrijven zoals Microsoft en Google bouwen juist hier nieuwe datacenters en de bedrijven binnen Seed Valley spelen wereldwijd een leidende rol op het gebied van zaadveredeling. Meer dan de helft van de voeding ter wereld heeft zijn oorsprong in Noord-Holland Noord. Tijd om dit succes te etaleren middels het magazine ‘Impact’.

Onder aanvoering van Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord, die de 18 gemeenten in de regio ondersteunt, is het blad tot stand gekomen. Doel van het magazine is de kracht van de regio te laten zien die floreert met een hoge kennis-, fysieke- en digitale infrastructuur.
Duurzaam en innovatief ondernemerschap staat centraal in vrijwel alle verhalen. Ook aan het oplossen van wereldwijde klimaatproblemen dragen bedrijven uit de regio een steentje bij.

Belangrijke thema’s
Door de 18 gemeenten zijn een aantal speerpunten benoemd waarmee de regio zich met name wil profileren: AgriFood, Water, Energie en Toerisme.
In het magazine Impact spelen deze thema’s een centrale rol en wordt getoond welke ontwikkelingen zich afspelen binnen Holland boven Amsterdam.

Onderwerpen
Vanzelfsprekend krijgt de agrarische sector ruim aandacht in het blad door interviews met o.a. Seedvalley, Amigo Plant en Hortimare BV. Maar ook energie staat centraal met bijdragen van Engie, de Energy & Health Campus en Green Simplicity.
Toerisme heeft altijd een grote rol gespeeld in de regio en is ook terug te zien in Impact. Zo geeft het WestFries Museum inzicht in de Gouden Eeuw en worden vele tips gegeven over bijzondere en interessante activiteiten binnen Holland boven Amsterdam.

O.a. Hoogheemraadschap Holland Noorderkwartier (HHNK) laat zien hoe belangrijk waterbeheersing binnen HbA is. Binnen de regio zijn maar liefst 220 polders, vijfduizend peilen en meer dan tweeduizend gemalen. En het grootste deel van die polders ligt beneden zeeniveau.
Er is ook aandacht op welke wijze het water een rol kan spelen bij energieopwekking.

Jong talent
Ook jonge ondernemers uit Noord-Holland Noord stellen zich voor in Impact. Zo vertelt Ted Braakman over zijn bedrijf Hero Balancer. De ondernemer uit Hoorn legt uit hoe verwarmingsinstallaties, door slimme IT en collectiviteit, veertig procent energie kunnen besparen.
Tommie Sjef Wild Ales uit Den Helder geeft uitleg over het ontstaan van de bierbrouwerij en deze behoort nu al tot een van de beste brouwerijen van de wereld.
Daarnaast zijn er interviews met de jonge ondernemers Wessel van Paassen van Green Simplicity en Martijn Apeldoorn van Create.

Lancering Impact magazine
De lancering van het regio magazine ‘Impact’ vindt plaats op 13 februari tijdens het Innovatiefestival Noord-Holland.

Aanmelden voor de lancering van het magazine ‘Impact’ kan via nhn.nl/event/impact.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.