De juiste boodschap, op het juiste moment ...

25 april 2017 14:56

De juiste boodschap, op het juiste moment ...

Personalisatie van communicatie en marketing wordt gezien als één van de trends die de boventoon zullen voeren de komende jaren. Ook online wil een bezoeker van een website of -shop herkend worden en content, aanbiedingen of diensten zien die voor hem of haar interessant zijn. Met bijhorende persoonlijke service. Daarvoor moet je wel de juiste tools in huis hebben.

Gladior online marketing uit Enschede zag dit een jaar geleden al gebeuren en investeerde door zich te specialiseren in online personalisatie. Dit leidde tot een partnership met customer data platform leverancier Blueconic uit Nijmegen (en Boston, USA). Een unieke samenwerking, er zijn maar 3 partners in Nederland van dit internationaal geprezen platform.

De juiste boodschap, op het juiste moment, voor de juiste persoon, overal. Dat is de toekomst voor online communicatie. “We merken duidelijk dat bedrijven meer moeten doen voor hun klanten online, een website of online marketing die alles is voor iedereen voldoet steeds minder. Met hagel schieten hoeft niet meer, dat kan veel gerichter en beter gesegmenteerd," zegt Tom Tenniglo, managing director van Gladior. Tom legt uit hoe Gladior online personalisatie inzet: “Door ons het afgelopen jaar te specialiseren in dit vakgebied kunnen we online communicatie en marketing voor onze klanten echt veel verder brengen. Real-time herkenning en segmentatie én daar actie op ondernemen is absoluut de toekomst. Het is simpelweg veel relevanter voor ontvangers en dat levert resultaat op. Bovendien fungeert Blueconic als een onafhankelijke customer data hub, waardoor bestaande ICT omgevingen, CMS-en of websites niet aangepast hoeven te worden. We kunnen direct van start.

Met Blueconic krijgt elke bezoeker een dynamisch profiel, wat vrijwel onbeperkte mogelijkheden biedt. Je kunt zo daadwerkelijk online leren wie je bezoeker is. Veel organisaties weten wel hoeveel bezoekers ze ontvangen of waar vandaan, maar wie het zijn en wat hun interesses of intenties zijn is meestal onbekend.

Het is met Blueconic mogelijk op basis van individuele profielen de hele online ervaring realtime te personaliseren en om de data ook te gebruiken in andere systemen. Dit levert bijvoorbeeld een situatie op waarbij mensen online realtime herkend kunnen worden en zo de juiste content op de website/-shop te zien krijgen, gepersonaliseerde emails kunnen ontvangen en zelfs op Facebook de juiste berichten te zien kunnen krijgen. Dat gaat veel verder dan de traditionele marketing automation.

Met online personalisatie is het volgende o.a. mogelijk:

  • Online herkennen van klant / niet klant en de daarbij horende relevantere communicatie
  • Verbeteren van conversie
  • Verbeteren van online servicegraad en ontlasten van klantcontact afdeling
  • NPS score verhogen
  • Interesses vastleggen van digitale bezoekers en daarop acteren
  • Besparing op marketingbudget
  • Data koppelen aan o.a. CRM, email marketing, online advertising, winkelsysteem, Google Analytics, Facebook advertising, recruiting systeem.

Op gladior.com/personalisatie is meer informatie te vinden.

 

 

 

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.