Zo houd jij je kantoorruimte schoon in tijden van Corona

22 juni 2020 09:58

Zo houd jij je kantoorruimte schoon in tijden van Corona

Voor een kantoorruimte is het van cruciaal belang dat het goed schoon is. Al helemaal in tijden van Corona! Je wilt immers niet dat al je personeel straks ziek is. Daarom geven wij je in dit artikel enkele tips om op een verantwoorde wijze je kantoor schoon te maken tijdens de Corona-epidemie.

Tip 1: Draag handschoenen

Wanneer je een heel kantoor schoon gaat maken, kom je op de werkplekken van je collega’s. Je eigen veiligheid staat hierbij altijd voorop. Zorg dus dat je handschoenen draagt en deze weggooit wanneer je klaar bent met schoonmaken. Je weet immers nooit of iemand een beginnend virus heeft.

Tip 2: Goed desinfectiemiddel

Veel mensen gebruiken bij het schoonmaken van dingen enkel water of een sopje dat toevallig nog in de kast staat. Om echter goed schoon te maken is het van belang om een goed desinfectiemiddel te gebruiken. Hierdoor worden spullen niet alleen glanzend schoon, je doodt ook bacteriën die anders in leven blijven.

Tip 3: Dweilen

Veel mensen denken dat enkel de vloer stofzuigen voldoende is. Dit is echter niet zo. Er kunnen allerlei vlekken op de vloer zitten die niet met een stofzuiger weg te krijgen zijn. Een beetje koffie of thee is namelijk al snel gemorst wanneer je drinken gaat halen. Zorg dus dat je iedere week (na het stofzuigen) de vloer goed dweilt. Ook als je (nog) geen vlekken op de vloer ziet is het belangrijk om toch te dweilen. Vaak is een vloer viezer dan op het eerste zicht lijkt.

Tip 4: Medewerkers hun eigen rommel laten opruimen

Veel medewerkers laten zaken zoals een bananenschil, een half opgegeten boterham of een koffiebeker op hun bureau liggen. Communiceer daarom naar je medewerkers dat ze hun eigen rommel op moeten ruimen. In eerste instantie houd je het kantoor hiermee opgeruimd. Daarnaast draagt het ook bij aan de veiligheid: Wanneer je namelijk aan iemands etensresten of beker gaat zitten kan er makkelijk besmetting plaatsvinden. Daarbij is het ook aan te raden iedereen zijn eigen werkplek toe te wijzen en geen gebruik te maken van flexplekken.

Tip 5: Een professioneel bedrijf inhuren

Wanneer je een groot kantoor hebt of simpelweg geen zin hebt om zelf schoon te maken, kun je ook een professioneel bedrijf inhuren. Ook in tijden van corona kan Ambiance namelijk jouw kantoor schoonmaken. Hygiëne is nu zeker iets waar je in deze tijd niet op wilt bezuinigen! Met een schoon kantoor zorg je ervoor dat iedereen weer veilig aan het werk kan.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.