Vakantiedealz: "social media heeft ons tijdens Corona geholpen"

31 augustus 2022 16:36

Vakantiedealz: "social media heeft ons tijdens Corona geholpen"

Het overleven van de coronacrisis… Hoe is dat mogelijk? Dit was een vraag waar VakantieDealz, actief in de reiswereld, elke dag wel over nadacht. Omdat op vakantie gaan (bijna) niet meer mogelijk was tijdens de corona pandemie, zagen ze in een snel dalende lijn ook de websitebezoekers afnemen. Er moest een manier zijn om deze crisis te overleven en achteraf kunnen zij zeggen dat social media hier een grote rol in heeft gespeeld.

Vakantiedeals en reisinspiratie

VakantieDealz is een reiswebsite die elke dag op zoek gaat naar de beste koopjes en aanbiedingen voor een geslaagde vakantie. Van zonvakanties tot verre reizen en van stedentrips tot hotelaanbiedingen… Je kan het zo gek niet bedenken! Daarnaast biedt deze website ook inspiratieblogs aan op hun website om mensen te inspireren en kennis te laten maken met verschillende vakantiebestemmingen, hotels en diverse reistips.

Inspelen op de nieuwste social media trends

Naast Instagram en Facebook, waar zij al jaren de beste deals en mooiste reisinspiratie delen, zijn ze tijdens de coronacrisis overgestapt naar hun nu belangrijkste social media platform: namelijk TikTok. Dit platform was, en nog steeds is, verreweg één van de grootst groeiende social media platformen tijdens deze periode. De coronacrisis was voor VakantieDealz het juiste moment om uit te testen of TikTok hen verder kon helpen met het creëren van een groter bereik. TikTok staat vooral bekend om het delen van video’s, en wat is nu beter dan het delen van prachtige reisvideo’s en reistips tijdens een periode waarin deze behoefte het grootst is?

Groeien van een groter bereik

Door het delen van reisinspiratie op dit populaire platform kon VakantieDealz gebruikers een kijkje geven in de wereld van tropische vakantiebestemmingen, luxe hotels, goedkope budget deals en hun eigen persoonlijke reiservaringen. Al snel merkten ze met hun TikTok video’s dat iedereen tijdens de coronacrisis weer toe was aan vakanties, weekendjes erop uit en nachtjes weg. Door juist vakantietips te delen die wel mogelijk waren tijdens deze gekke periode, merkten ze dat ze een nieuwe weg hadden ingeslagen. Ook tips voor luxe hotels waren erg populair, zodat iedereen weer even kon wegdromen en fantaseren over hun volgende vakantie wanneer dit weer mogelijk was. Tot op de dag van vandaag merkt het bedrijf dat TikTok nog steeds een snel groeiend platform is, wat een positieve invloed heeft op hun andere social media kanalen en natuurlijk niet te vergeten: de merkbekendheid.

Succesvolle merken op social media

Het inspelen op dit nieuwe social media platform heeft het afgelopen jaar voor VakantieDealz haar vruchten afgeworpen. Zo stond het bedrijf in het laatste kwartaal van 2021 én in het eerste kwartaal van 2022 in de top 25 van meest succesvolle merken op TikTok. Binnen no time werden de content creaties door heel veel gebruikers bekeken, tot wel een miljoen views per video! Niet alleen TikTok is een hit geweest in de coronacrisis, ook Instagram heeft een goede groeispurt gekregen. Zo stond VakantieDealz in het eerste kwartaal van 2022 ook in de Dutch Instagram Top 100. Al met al kan het bedrijf zeggen dat de impact van social media in de coronacrisis een zeer positief effect heeft gehad.

Lering die we hieruit kunnen trekken is vooral: ook al kun je niks verkopen, blijf in contact met je doelgroep. Blijf genoeg waarde delen en dit zal op den duur zijn vruchten afwerpen!

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.