Samenwerken in 2020: digitale trends

27 november 2019 15:56

Samenwerken in 2020: digitale trends

Van samen hard werken naar slimmer samenwerken: je hoeft hiervoor niet meer door een lang, duur automatiseringstraject dat alleen besteed is aan de grote spelers. We bespreken de 4 belangrijkste digitale trends jouw bedrijf laten groeien en bloeien.

Daling aantal verschillende softwarepakketten

Onderzoek toont dat medewerkers dagelijks gemiddeld een uur bezig zijn met inloggen en updaten binnen de systemen waarmee gewerkt wordt. Hierbij gaat het om meerdere losse systemen voor bijvoorbeeld klantenmanagement, communicatie, documentbeheer en planning. Al deze verschillende aspecten combineer je tegenwoordig gemakkelijk binnen één programma. Daardoor kun je het aantal verschillende systemen binnen je bedrijf afbouwen. Dat geeft overzicht en spaart tijd en geld!

Klantcontact wordt gecentraliseerd

Aantekeningen in een notitieboekje, contacten in een mobiele telefoon, berichtjes in whatsapp en de offerte van vorige week in de mailbox. Klantcontact kan plaatsvinden via verschillende kanalen, maar door deze te bundelen in één centrale klantomgeving wordt het een stuk gemakkelijker om gegevens en historie op te halen. Ook als de collega die verantwoordelijk is voor een specifieke klant afwezig is. Je vindt snel het antwoord op vragen zoals:

  • Welke offertes heeft deze klant gehad?
  • Zijn er belangrijke notities gemaakt?
  • Wanneer is de laatste afspraak geweest?
  • Is het een trouwe klant of is dit een van de eerste contacten?

Bonus: een automatische follow up voor afspraken, facturen en offertes zorgen ervoor dat jij en je collega’s minder tijd hoeven te besteden aan het nabellen van klanten. Weten hoe dit werkt? Lees hier verder.

Agenda’s worden slimmer

Heen en weer mailen met een klant om een geschikte datum voor een afspraak te vinden? Met een slimme agendaplanner is dat verleden tijd. De klant kan dan zelf een afspraak plannen op een tijd die beide partijen uitkomt. Het slimme hierin is dat de agendatool rekening kan houden met tijdstippen waarop al een afspraak staat. Op basis van het type afspraak weet de automatische agendaplanner welke collega(‘s) hiervoor beschikbaar zijn. Reistijd voor de volgende afspraak op een andere locatie? Wordt meegerekend.

Daarnaast biedt een digitale agenda de mogelijkheid tot rapporteren. Hierover meer in de volgende trend.

Rapportages werken zelf

Door het centraliseren van data kun je deze beter analyseren. Om tot een conclusie te komen zou je normaal urenlang in rapportagetools moeten duiken of zelfs handmatig de data moeten doorlopen. Als je hiervoor al tijd voor maakt tussen de bedrijven door. Met de laatste technologische ontwikkelingen verschaffen deze rapportages zelf al de inzichten die je verder kunnen helpen en vooruitgang kunnen verschaffen. Voorbeeld: optimaliseer je bezetting.

Een voorbeeld van een alles-in-1 oplossing is OIIO. OIIO maakt samenwerken niet alleen makkelijk en snel, maar beschikt tevens over een CRM tool, beheer je documenten veilig digitaal, stel je facturen en offertes op, neem je een stukje marketing mee. En het allerbelangrijkst: je versterkt je relatie met je klant. Happy customer: happy team.

Klik hier voor meer info en het plannen van een persoonlijke demo.

terug

Reacties op dit bericht

Reactie plaatsen? Log in met uw account.