Problemen binnen het bedrijf? Crisiscommunicatie is de oplossing

2 maart 2023 14:34

Problemen binnen het bedrijf? Crisiscommunicatie is de oplossing

Er kan bij onverwachtse problemen een crisiscommunicatie in uw bedrijf ontstaan. Vooral als er door de crisis het gevaar ontstaat dat er schade ontstaat, zal er snel actie moeten worden genomen. Er kan schade bij uw bedrijf ontstaan, als er productie- of leveringsproblemen ontstaan. Er kan ook een crisissituatie ontstaan wanneer er onverantwoord is gehandeld. Is dat het geval, dan zal er tijdens de vergadering snel en effectief een handelingsplan moeten worden opgesteld om groter leed te voorkomen.

Kunnen onderdelen voor de externe opdracht, die u heeft, niet geleverd worden, dan is het verstandig om aan de klant, waar u de opdracht voor heeft, het probleem duidelijk te maken. De afspraken, die in de vergadering worden gemaakt, gebeuren volgens een crisiscommunicatie, omdat alles onder een grote tijdsdruk verloopt.

Communicatie om reputatieschade te voorkomen

Er kunnen binnen uw bedrijf extra problemen ontstaan, als er onder een grote druk gecommuniceerd moet worden. Omdat een probleem snel kan ontstaan, heeft u vaak geen tijd om tijdig te handelen. De juiste voorbereiding ontbreekt. Tijdens de crisiscommunicatie moet je snel en duidelijk informatie verschaffen. Doet u dat niet, dan zou u achter de feiten aan kunnen lopen. U moet voorkomen dat er extra schade kan ontstaan. Daarom kunt u beter bij een dreigend probleem met een gespecialiseerd bureau te werk gaan.

Gebruik maken van Public Matters

Public Matters is hét public affairs & lobbyadviesbureau. Het bureau is gespecialiseerd in beleidsbeïnvloeding en strategische communicatie. De kernwaarden die ze hanteren zijn: creativiteit, resultaatgerichtheid en deskundigheid. Wanneer u als bedrijf in een onverwachte crisis belandt, is het belangrijk om een goede manier daarop in te spelen. Door Public Matters in te schakelen, wordt u precies verteld wat u moet en kunt doen. Door de juiste manier van handelen, zal de goede relatie met bestaande klanten blijven bestaan.

Crisiscommunicatie bij welke problemen inzetten?

We leven momenteel in een tijd waarbij onderdelen en grondstoffen in veel gevallen niet geleverd kunnen worden. Er kunnen ook problemen ontstaan wanneer u de producten, die u moet maken, niet op tijd kunnen leveren door gebrek aan het juiste personeel. Wanneer u dat tijdig aan de klant doorgeeft, zullen ze er begrip voor hebben, omdat ze weten dat er in veel sectoren personeelstekorten zijn. Ook door de energieproblemen, die ontstaan zijn door de oorlog, kunnen productieproblemen veroorzaken. Wanneer u aangeeft dat u zo snel mogelijk uw afspraken zult na komen, zullen ze daarvoor in veel gevallen begrip voor hebben.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.