Hoe vier je kerst met jouw bedrijf?
8 juni 2022 15:50
Hoe zorg je met jouw bedrijf voor het beste resultaat tijdens de laatste maanden van het jaar? Ieder bedrijf besteed deze tijd aan het inspelen op de feestdagen. Wacht daar dus niet te lang mee, want als bedrijf kun je hier goed gebruik van maken. Dit begint al met de Black Friday deals en de Cyber Monday deals. Daarna kun je tijdens Sinterklaas en Kerstmis ook extra aandacht besteden aan het zo goed mogelijk uit de hoek komen als bedrijf.
Cadeautips en een mooie kortingsactie
Tijdens Black Friday draait het volledig om de kortingsacties waar veel bedrijven op inspelen. Als bedrijf kun je daar dus niet op achterblijven. Kortingsacties zijn erg aantrekkelijk voor klanten en daarmee bevorder je dus de kans dat bezoekers terugkomen bij jouw bedrijf. Dit is de uitgelezen kans om jouw product of jouw dienst eens goed in de spotlight te zetten. Jouw klanten besparen geld en jij krijgt de kans om jouw product te promoten dat jouw klanten niet meer kunnen missen.
Houd de sociale media van je bedrijf goed bij
Maak jouw sociale media kanalen feestdag-proof. Dat wil zeggen, laat je volgers merken dat je actief bent en dat je aandacht besteed aan de feestdagen. Zo is het voor bezoekers van jouw sociale media kanalen nog leuker om te komen shoppen bij jouw bedrijf als zij weten dat jouw bedrijf leuk meedoet met de feestdagen.
Zorg voor je collega’s
Laat ook aan je collega’s en werknemers weten dat je om ze geeft en hun inzet waardeert. Dit kun je bijvoorbeeld doen door met de kerstdagen een origineel kerstpakket aan te bieden. Zo laat je iedereen binnen jouw bedrijf weten dat je ze waardeert en dat je ze fijne feestdagen wil wensen. Geef ook aan dit kerstpakket een persoonlijke touch. Zo is het nog leuker om een cadeautje te krijgen. Of laat bijvoorbeeld je personeel hun eigen kerstpakket samenstellen door middel van een cadeaubon of een voucher waar ze zelf kun cadeau kunnen uitzoeken.
Een echt kerstdiner
Ook kun je samen met je personeel een leuk kerstdiner organiseren. Op die manier besteed je aandacht aan je werknemers en zorg je voor een leuke activiteit buiten werktijden. Dit is bijvoorbeeld het perfecte moment om te reflecteren op het afgelopen jaar of om de doelen voor het volgende jaar door te nemen. Zo blijf je betrokken bij het bedrijf en zorg je ervoor dat jouw personeel weet wat hen te doen staat.
Blijf communiceren
Het kan erg druk worden tijdens de feestdagen, maar zorg ervoor dat jouw klanten niet lang hoeven te wachten op een reactie wanneer zij jouw bedrijf een berichtje sturen. Laat je ze in de kou staan, dan is de kans groot dat zij niet meer terug willen komen. Blijven communiceren is dus essentieel, ook tijdens de drukke periode. Bedank je klanten door middel van een persoonlijk berichtje of geef iedere bezoeker een kleinigheidje bij hun aankoop. Op die manier laat je merken dat je ook de bezoekers waardeert voor het terugkomen naar jouw bedrijf.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.