Drie zaken die je bedrijfsomgeving kunnen verbeteren

29 november 2022 10:14

Drie zaken die je bedrijfsomgeving kunnen verbeteren

Als ondernemer denk je heel goed te weten welke zaken onmisbaar zijn in jouw bedrijf, maar toch is goed om eens met een frisse en open blik te kijken waar je verbeteringen of investeringen kunt doen. Uiteraard met als uiteindelijke doel om jouw bedrijf nóg succesvoller te maken. Aan welke dingen je waarschijnlijk nog niet hebt gedacht, maar wat wel interessant om eens over na te denken? Hierbij op een rijtje.

Passende rolcontainers

Toegegeven, dit is niet voor elke ondernemer of elk bedrijf van toepassing. Maar 90% van de bedrijven gebruikt rolcontainers, al staan de ondernemers daar vaak helemaal niet bij stil. En omdat ze hier niet bij stil staan, gebruiken ze vaak oude rolcontainers en rolcontainers die helemaal niet handig zijn qua afmetingen. Vaak is er veel lege ruimte te zien als er met een rolcontainer wordt rondgereden.

Met een rolkar op maat kun je meer goederen per keer verplaatsen. Daarnaast kun je zelf kiezen welke wanden dicht moeten zijn en hoeveel je etages je erin wilt. Ga daarom efficiënter te werk, en kijk eens naar de rolcontainer die bij jou in het bedrijf staat.

Een origineel kerstpakket

Onderdeel van je bedrijfsomgeving zijn natuurlijk de werknemers. Met de huidige arbeidskrapte is dit misschien wel het grootste kapitaal van jouw bedrijf. Zorg daarom goed voor ze, en geef ze geen enkele reden om weg te gaan. Scheep ze daarom niet af met een gemakkelijk cadeautje voor de feestdagen (of nog erger: helemaal niets!), maar ga voor een origineel kerstpakket. De investering is waarschijnlijk helemaal niet (veel) hoger dan vorig jaar, maar het zal anders worden ervaren door de medewerkers. Je hebt immers laten zien dat je om ze geeft en dat je bereid bent hier meer moeite voor te doen.

De inrichting van het (thuis)kantoor

Grote kans dat bij jou op het bedrijf ook veel mensen nu gedeeltelijk thuiswerken. Als ze dan op kantoor komen, moet dit echt een aanvulling op hun werkzaamheden zijn. Wat onbewust veel invloed heeft op de creativiteit en stemming van personeelsleden is de inrichting. Kijk eens goed om je heen en vraag je af of jijzelf nog geïnspireerd zou worden door datgene wat je om je heen ziet.

Is dit nog een beetje naar de tijd van nu, of zie je toch wel erg de jaren ’90 erin terugkomen? Er zijn verschillende specialisten op het gebied van kantoorinrichting, en nodig deze eens uit op kantoor om samen met jou (en je personeel) te sparren over veranderingen qua inrichting. En ga je ervoor? Dan is het leuke dat deze kosten ook nog aftrekbaar zijn van de belasting!

En dit geldt niet alleen voor het kantoor, maar ook voor de manier waarop mensen thuis erbij zitten. Geef ieder personeelslid een budget om die werkkamer nét wat leuker te maken. Dit zal er uiteindelijk voor zorgen dat ze productiever zijn en beter in hun vel zitten. De kosten die je hiervoor maakt vallen binnen de werkkostenregeling (WKR).

---

Kortom, kijk naar aanleiding van dit blog eens met een open blik om je heen en kijk wat je kunt veranderen. Soms is het investering, maar die betaalt zich op lange termijn altijd uit!

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.