Dé 7 redenen waarom je wilt samenwerken met een digital marketingbureau
23 mei 2023 13:48
Ben jij een ondernemer, marketing- of salesmanager? Dan is de kans groot dat je je zult herkennen in de volgende situatie: je bedrijf heeft een website of social media account, maar gebruikt deze niet actief (genoeg) om nieuwe klanten of talent binnen te halen. Je weet dat je meer uit de online wereld kan halen, maar waar begin je? In deze blog geven we je dé 7 redenen waarom je wilt samenwerken met een digital marketingbureau.
Waarom een digital marketingbureau?
De digital marketingwereld bied je veel groeipotentie, maar welke kanalen kan je als beste inzetten om je doelgroep te bereiken? Welke strategie moet je volgen? Of het nu gaat om B2B, B2C, informatievoorziening of e-commerce, met dit soort vragen ben je bij een digital marketingbureau op het juiste adres. En op deze 7 manieren kunnen wij je helpen!
1. Klanten (her)kennen je
Je kan het beste product of dienst bieden, maar als je niet bekend bent bij je doelgroep zullen je potentiële klanten niet weten wat ze aan je hebben. Ze zullen op zoek gaan naar bedrijven waar ze bekend mee zijn; zo raak je een potentiële klant kwijt. Dat kan anders! Zet je digitale kanalen optimaal in en vergroot je bekendheid onder je doelgroep. Denk aan digitale campagnes waarmee je merk en boodschap onder de aandacht brengt bij gebruikers voor wie jouw product of dienst relevant is. Zo word je meegenomen in de overweging van je potentiële klant.
2. Word beter gevonden
Als klanten je online niet kunnen vinden, kiezen ze voor een alternatief. Dit is vaak een concurrent die makkelijker vindbaar is. Hierdoor is het cruciaal om je online vindbaarheid goed op orde te hebben. Dit kan door het creëren van content of online campagnes die aansluiten bij je doelgroep en de fase in de ‘customer journey’ waarin ze zitten. Zo is jouw bedrijf vindbaar op het juiste moment, op de juiste plek met de juiste boodschap.
3. Krijg inzicht in wat er online gebeurt
Het fundament van digital marketing is ‘meten is weten’. Het is belangrijk om op de hoogte te blijven van wat er speelt onder je doelgroep of op welke manier je website gebruikt wordt. Hiervoor moet alle data meetbaar zijn! Dit geeft je inzicht in de behoeftes van je doelgroep of via welk kanaal je nieuwe klanten kunt werven.
4. Leadgeneratie
Voor sommige bedrijven is een website slechts een digitaal visitekaartje; klanten krijgen informatie, maar worden niet gestimuleerd om actie te ondernemen. Als jij serieuze groeiambities hebt, kan je je website voor je laten werken en er nieuwe klanten mee werven. Een digital marketingbureau helpt je onder andere met het vinden van de juiste bezoekers voor je website en het inrichten van een leads funnel. Zo maak je van je website een machine waar automatisch nieuwe leads uitkomen!
5. Online verkopen
Je verkoopt beter als het makkelijk is om bij jou te kopen, want mensen willen zo min mogelijk moeite doen. Hierdoor is voor vele bedrijven een webshop onmisbaar geworden. Deze brengt echter de nodige uitdagingen met zich mee. Met de juiste prioriteitenstelling, inrichting van je webshop, vindbaarheid van je producten, etc., maak je van jouw webshop een belangrijke bron van inkomsten. Hier kan je een digital marketingbureau goed voor gebruiken.
6. Informatie verspreiden
Digitale kanalen zijn de perfecte tools voor het verspreiden van informatie. Organiseer je binnenkort een evenement of wil je relevante industrie updates delen met je doelgroep? Gebruik digitale kanalen als Google, Linkedin of Facebook! Met de hulp van een digital marketingbureau zet je deze effectief en efficiënt in en bereik je de gewenste resultaten.
7. Het vinden van nieuw talent
De vacatures op je website worden niet zomaar door je droomkandidaat gevonden. Er zijn andere manieren dan het inschakelen van een recruiter: ga een samenwerking aan met een digital marketingbureau! Zo worden je vacatures onder de aandacht gebracht bij de juiste kandidaten door middel van de juiste targeting. Hierdoor vind je droom kandidaat jouw vacature!
Toegang tot een team van digital experts
In de snel veranderende digital marketingwereld wil je het liefst een expert gebruiken voor elke marketing discipline, want alleen met de juiste kennis behaal je het gewenste resultaat. Marketing experts in huis halen kan echter behoorlijk in de kosten lopen. Wij bieden dé oplossing: samenwerken met een digital marketingbureau! Dit geeft je toegang tot een team van experts zonder de financiële lasten van een in-house team.
Team BlooSEM staat klaar om jouw performance naar het volgende niveau te tillen!
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.