CyberSecurity in het MKB: Nodig?

24 januari 2018 14:19

CyberSecurity in het MKB: Nodig?

Zeker! Er zijn natuurlijk de wettelijke verplichtingen, maar daarnaast kunnen hackers via een lek bij een kleine toeleverancier alsnog binnenkomen bij hun eigenlijke doelwit: de grotere bedrijven in het land.

Men kan stellen dat hoe beter de grote bedrijven beveiligd zijn, hoe aantrekkelijker het MKB wordt als doelwit voor cyber criminelen. Daarbij komt ook de wettelijke verplichtingen, zoals de AVG, en de dreiging van gijzelingssoftware (ransomware).

Heeft de MKB-er ook een businesscase om zich te beschermen tegen cybercriminaliteit? Hier komen we op het terrein van risicomanagement. Wie kan zich permitteren om al zijn bestanden kwijt te raken? Of een week zonder ICT te zitten? Dus tref je in elk geval basale maatregelen, zoals het regelmatig maken van een back-up.

Waarschijnlijk is dat niet voldoende, want een cybercrimineel komt met plezier nog een keer langs. Middelen om de schade te herstellen zijn noodzakelijk, maar denk ook aan middelen om kwetsbaarheden te vinden en op te lossen voordat ze misbruikt worden. Deze oplossing biedt KCSS, maar we stellen ons eerst even voor:

Hi-Tech dienstverlening

Met Cyber Security Services On Demand (CSS OD) zet KCSS in Bergschenhoek een uniek dienstverleningsconcept in de markt. Klanten sluiten een abonnement af voor het CSS OD Basispakket met naar keuze aanvullende modules.

Verkopen is één, leveren is nog iets anders. Daarvoor heeft KCSS Delivery Management ingericht, een leveringsorganisatie, die klantgericht, efficiënt en met gebruik van hoogstaande technologie de beveiligingsdiensten aan de klanten levert. Hoe ziet Delivery Management van KCSS er in het dagelijks leven uit?

Dagelijkse dienstverlening op niveau

KCSS geeft vorm aan de inrichting en uitvoering van Delivery Management op basis van de volgende uitgangspunten.

  1. Acute risico’s vragen om urgente maatregelen. KCSS is voor de klant een Trusted Third Party (TTP), die kan ingrijpen op de informatiebeveiliging als datalekken of bedreigingen voor de bedrijfsvoering daarom vragen.
  2. Hoogstaande technologie voor continue monitoring van de infrastructuur bij de klant en directe alerting garandeert dat elke bedreiging direct wordt gemeld, zodat passende maatregelen kunnen worden genomen.
  3. Berichtgeving naar de klant is op basis van urgentie. Hoge risico’s worden direct gemeld, minder bedreigende situaties worden in de maandelijkse rapportage opgenomen. Het KCSS klantenportaal geeft alle klanten de mogelijkheid om de actuele stand van zaken in een beschermde omgeving op elk moment in te zien.

De KCSS Service Desk

De KCSS Service Desk (SD) is onderdeel van de standaard dienstverlening. Het is veel meer dan de klassieke telefoonlijn om vragen te stellen en incidenten te melden. De SD is 24/7 bereikbaar voor elke klant. Veel informatie kan de klant zelfstandig vinden op het klantenportaal. Daarnaast zijn medewerkers beschikbaar voor complexe vragen en om aanvullende diensten voor de klant te regelen. Zij schakelen experts van KCSS in voor technisch-inhoudelijk advies, het uitvoeren van een Privacy Impact Assessment (PIA) of een beveiligings-assessment op maat. KCSS verwacht met name voor die laatste dienstverlening een toename in de komende maanden, vanwege de wettelijke verplichtingen die voortvloeien uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

KCSS levert de diensten die voor cybersecurity nodig zijn.

Een veilig gevoel voor een betaalbare prijs. KCSS regelt het.

www.kcss.nl

Kiotoweg 321

3047 BG Rotterdam

+31 10 307 46 46

 

terug

Reacties op dit bericht

Reactie plaatsen? Log in met uw account.