Content is king, maar vrachtwagen reclame komt ook in de buurt

9 november 2021 15:29

Content is king, maar vrachtwagen reclame komt ook in de buurt

Een marketingcampagne bestaat voor een groot deel uit online adverteren en posts plaatsen. Toch zijn er ook offline mogelijkheden die een enorm bereik kunnen bewerkstelligen. Ga eens die weg op!

Veel ondernemers bijten zich stuk op online marketing. Het is van deze tijd en je kunt eigenlijk niet zonder, maar het is niet altijd even eenvoudig. Je zichtbaarheid wordt aanzienlijk vergroot door op social media te adverteren, posts te plaatsen, acties te ondernemen en ook door blogs te schrijven die online worden aangekondigd. Immers: content is king. 

Het valt echter niet mee. Sterker nog, het wordt steeds moeilijker om je als ondernemer online goed zichtbaar te maken. Want als we ons allemaal online willen profileren, ontbreekt het vaak aan het vermogen om je als bedrijf te onderscheiden van de rest. Je creëert een uniek product, maar maak dat maar eens duidelijk. 

Offline marketing is een andere troef

Kortom; online marketing vraagt om kennis en deskundigheid van wat er online speelt en hoe je jouw dienst of product zo goed mogelijk onder de aandacht brengt. Er is echter nog een troef: offline marketing! 

Veel ondernemers zien het als iets van voordat het internet bestond en zien er niet of nauwelijks brood in, maar dat is een gemiste kans. Voordat het internet bestond, konden we niet anders dan offline adverteren en de aandacht vragen. Dat werkte. Waarom zou het dat dan nu niet meer doen? 

Sterker nog; met offline marketing kun je je juist nu onderscheiden van al die online-campagnes en een combinatie van beide is ook zeker niet ondenkbaar. We vallen maar meteen met de offline deur in huis: maak eens gebruik van vrachtwagen reclame

Ga eens die weg op!

Zo’n vrachtwagen meet maar liefst meer dan 13 meter lengte en dat biedt enorm veel mogelijkheden. Er is ruimte genoeg voor een kolossaal logo, een slogan of een afbeelding van een product. Het wordt gezien door enorm veel mensen, medeweggebruikers die niet alleen de vrachtwagen spotten, maar ook de bedrukte container achter de cabine. Ga eens die weg op!

Lijkt het misschien vluchtig? Dat is het niet. Iedere marketeer weet hoe het werkt. Een eerstvolgende keer dat iemand weer dat logo ziet, zal het deze herkennen. Wie zo’n product nodig heeft, laten we zeggen een bureaustoel, zal zich al snel de naam van het bedrijf herinneren dat op die vrachtwagen stond of herkent het als het hij of zij gaat googelen op bureaustoelen. Bingo! 

Als ondernemer sla je twee vliegen in één klap

Als je weet dat zo’n vrachtwagen, zo’n rijdende reclamezuil, maar liefst meer dan tachtigduizend kilometer per jaar rijdt, dan laat het zich raden dat bestickering vrachtwagen zich lonen kan. Je bent er enorm goed zichtbaar mee en het wordt daadwerkelijk door enorm veel mensen gezien, op vele verschillende plekken. 

Dan is er bovendien nog de mogelijkheid om een online actie te koppelen aan deze offline-campagne. Laat bijvoorbeeld weggebruikers een foto maken van de vrachtwagen als ze deze tegenkomen. Waarom ze dat zouden doen? Omdat je ze bij het online posten van de foto een gratis product of korting belooft. Zo sla je als ondernemer twee vliegen in één klap. 

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.