Lokale onderneming? Zo word jij beter gevonden in Google

23 augustus 2019 11:09

Lokale onderneming? Zo word jij beter gevonden in Google

Alleen al in het eerste kwartaal van 2018 gaven Nederlanders bijna 6,3 miljard euro uit aan online winkelen. Ongetwijfeld verschuift de branche waarin jij opereert steeds meer online. Waar je 25 jaar geleden een advertentie in de Gouden Gids plaatste, moet je er nu voor zorgen dat je goed in Google wordt gevonden. Hoe zorg je er voor dat je zonder veel geld uit te geven gevonden wordt op internet? In dit artikel staat hoe jij meer internet impact bereikt!

Wat is SEO?

Heb je wel een gehoord van lokale SEO? SEO staat voor ‘search engine optimalization’, oftewel het optimaliseren van je websites voor zoekmachines. Dit zorgt er voor dat je hoog scoort in Google wanneer de potentiële een bepaalde zoekterm intikt!

Hoe word ik beter gevonden?

Hoe krijg je dit voor elkaar? Allereerst is het belangrijk om echt waarde aan de bezoeker te leveren. De bezoeker moet dan ook echt geholpen worden. Verder is het goed om referenties, oftewel linkjes, van andere bedrijven uit je omgeving naar die van jou te krijgen. Dit heet ook wel linkbuilding.

Een van de belangrijkste manieren om goed vindbaar te worden in bepaalde zoektermen is om die zoektermen op te nemen op je website. Doe dit echter niet overdreven, maar gebruik synoniemen. B

Voor lokale SEO krijg je internet impact door de volgende componenten: relevantie, afstand en autoriteit. De website die naar je linkt moet wel iets bieden wat past bij jouw onderneming. Bijvoorbeeld: Een Italiaans ijsverkoper in Diemen die linkt naar een Italiaans restaurant in Diezelfde plaats. Autoriteit staat voor het aantal bezoekers die op de website komen en of de website relevante informatie biedt.

Enkele concrete tips

Ziet dit er allemaal wat vaag voor je uit? Hieronder staan een paar tips waardoor je meer impact op internet creëert:

  • Zet bijvoorbeeld de contactgegevens van je bedrijf zo veel mogelijk op alle kanalen die gebruikt. Denk aan je eigen website en social media. Doe dit niet helemaal bovenaan, maar helemaal onderaan of onder het kopje ‘contact’.
  • Door een Google mijn bedrijf aan te maken help je Google een handje je website beter op te sporen, ook wel crawlen genoemd. Zo lever je Google informatie die je zelf terug ziet komen in Google Search, Google Maps en Google+.

Wat levert dit mij op?

Veel mensen die geen verstand hebben van online marketing zeggen dat zij zich alleen redden door een goed product, prijs en promotieactiviteiten aan te bieden. Maar juist in deze tijd is het lastig om je te onderscheiden.

De prijzen zijn tegenwoordig zo makkelijk te vergelijken. Door de impact van vergelijkingswebsites weet je in een handomdraai wie de goedkoopste is. Ook aan het product kan je weinig aanpassingen doen, want er zijn ongetwijfeld mensen in de buurt die precies hetzelfde aanbieden. Dus je zal wel moeten richten op de P van Promotie.

Wist je dat de aankopen met de smartphone al in 2017 met 68 procent steeg? Als een potentiële klant van je toevallig in de buurt is en hij tikt “Italiaans restaurant Diemen” is het dus zeker verstandig om hoog te positioneren in Google. Een goede online vindbaarheid zal zich uitbetalen. Heb je hier geen verstand van? Er zijn voldoende partijen die jou willen helpen meer rendement online te behalen. Zo moet het wel goedkomen!

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.