Gepubliceerd op 12 april 2019

4 tips bij het kiezen van een softwarebedrijf

Geen enkel concurrerend bedrijf kan tegenwoordig nog zonder software.  Dankzij software kun je zaken die veel tijd in beslag nemen automatiseren en daardoor een stuk minder arbeidsintensief maken. Verder heb je razendsnel een beter inzicht en overzicht van je bedrijfsprocessen en kun je je beter focussen op het ondernemerschap.

Er zijn allerlei manieren en oplossingen om je administratie minder arbeidsintensief te maken – maar de juiste maatwerk software laten maken is misschien wel het allerkrachtigste middel. Zeker als je kiest voor software die ook in de toekomst z’n waarde behoudt. Maar ja, hoe kies je het juiste softwarebedrijf? Hier lees je waar je op moet letten.

1. Ga voor lokaal

Je software kan tegenwoordig overal ter wereld gemaakt worden. Toch adviseren wij je om een lokale aanbieder te kiezen. Ligt je bedrijf in Utrecht of omgeving kies dan voor een softwarebedrijf uit Utrecht. Het is dan makkelijk om contact te onderhouden en direct betrokken te blijven bij de softwareontwikkeling. Vraag vooral ook om een vaste contactpersoon zoals een product owner.

2. Let op gebruiksvriendelijkheid

Aan slimme software op maat heb je niet zoveel als niet iedereen begrijpt hoe je ermee moet werken. Het softwarebedrijf moet goed zijn in het ontwikkelen van gebruiksvriendelijke software. Kun je daar voorbeelden van zien? Werkt het bedrijf met gespecialiseerde frontend of UX developers?

3. Is je software straks wel veilig en betrouwbaar?

Hackers, virussen en andere bedreigingen van buitenaf (maar ook van binnenuit) zijn tegenwoordig geen uitzondering meer. Jij wilt niet dat anderen je bedrijfsvoering verstoren of er vandoor gaan met vertrouwelijke data. Wat voor garanties biedt het softwarebedrijf dat je straks werkt met betrouwbare, veilige software die voldoet aan alle wetten en regels?

4. Service, service, service

De kans is groot dat jij (te) weinig verstand hebt van software om problemen direct op te lossen. Jij wilt immers zo snel mogelijk door kunnen werken. Vraag welke vormen van service er aangeboden worden (SLA’s  of Service Level Agreements) en kies de vorm die het beste bij jouw onderneming past.