Gepubliceerd op 28 juni 2018

De pro’s van een iPad kassasysteem

Een kassasysteem op de tablet, hoe draagt dit bij aan jouw bedrijf? In de horeca zie je ze veelal als handheld kassa’s om bestellingen op te nemen, maar ook in bijvoorbeeld kledingwinkels en woonwinkels kun je iPad kassa’s vinden. Hier lees je waarom steeds meer bedrijven voor een iPad kassasysteem gaan.

1. Sneller afrekenen

Een iPad draag je eenvoudig met je mee, en dat biedt je de flexibiliteit om klanten overal te woord te staan. Voor horecaondernemers is dit een uitkomst, zeker als ze een grote zaak en/of een terras hebben. Je kunt investeren in enkele iPads die serveerders mee kunnen nemen, zodat de gast aan tafel of op het terras af kan rekenen.

Ook in retail biedt een iPad kassasysteem voordelen. Allereerst oogt het mooi op de toonbank én kun je het eventueel opbergen in de la wanneer je het niet gebruikt. Maar je kunt de iPad ook meenemen naar de werkvloer en klanten overal in de winkel laten betalen; zo voorkom je (lange) wachtrijen tijdens piekmomenten.

2. Flexibiliteit

Wil je binnenkort een pop-up openen, met een foodtruck de straat op rollen of op een beurs of ander event staan? Dan komt een iPad kassa goed van pas!

Allereerst is een iPad kassa kleiner en meer flexibel dan een traditionele kassa. Daardoor kun je de kassa ook buiten jouw winkel of horecazaak gebruiken. Het is over het algemeen snel geïnstalleerd zonder dat dure computers, servers, werkstations en andere hardware aan te pas komen. Is er een nieuwe versie van het kassasysteem beschikbaar? Dan kun je die eenvoudig downloaden op de iPad. Waar je ook bent, als je maar een stabiele internetverbinding hebt.

3. Self service technologie

Heb je een horecazaak en wil je de efficiëntie verhogen? Dan kun je ervoor kiezen om self service technologie in te schakelen. Gebruik een Self-Order Menu op de iPad waarop jouw gasten zelf hun bestelling kunnen plaatsen.

Wat zijn hier de voordelen van? Ten eerste kunnen gasten rustig bladeren door het menu terwijl het personeel zich kan richten op andere taken. Omdat gasten zelf hun bestelling intikken, voorkomt het fouten en miscommunicatie. Zodra de gasten klaar zijn met hun bestelling, kunnen ze het met een druk op de knop versturen naar de keuken. Het keukenpersoneel kan direct aan de slag, waardoor de bestelling zeer snel op tafel komt.

4. Real time inzichten

Wil je aan het einde van de dag de verkoophistorie bekijken? Providers van iPad kassasystemen, zoals Lightspeed, bieden je de mogelijkheid om automatische dagrapportages te generen op de iPad. Je kunt jouw data te allen tijde inzien op de werkvloer, op kantoor, thuis, onderweg en zelfs op vakantie als je even wilt checken hoe je bedrijf ervoor staat.

Naast dagrapportages kun je ook andere data bestuderen, zoals de meest en minst verkochte producten, de best presterende medewerker en de omzet per item. Als je meerdere vestigingen hebt, kun je de data van alle locaties analyseren en vergelijken. Zo heb je altijd real time zicht op jouw hele bedrijf via de iPad.

De kassa experts van Lightspeed vertellen je graag meer over de voordelen en mogelijkheden van een iPad kassasysteem voor jouw winkel of horecazaak. Bekijk ook de website voor meer informatie over een iPad kassasysteem.

Adres:
Herengracht 54
1015 BN Amsterdam, Nederland
Email:info@lightspeedhq.com
Phone: 020 – 820 23 91

Onze partners