Wat betekent echte winst? Hoe ziet een bedrijf eruit dat niet alleen financieel floreert, maar ook positieve impact maakt?
22 april 2025 11:15
En hoe ontwikkel je je als leider om bij te dragen aan een duurzame toekomst?
Wat als winst maken niet ten koste hoeft te gaan van mens en planeet, maar juist bijdraagt aan een betere wereld? In zijn nieuwe boek Conscious Business introduceert Hendrik Jan van Es een vernieuwend businessmodel dat organisaties helpt financieel succesvol te zijn én positieve maatschappelijke impact te maken. Met inspirerende praktijkvoorbeelden van bedrijven als Auping en Mitsubishi Nederland laat Van Es zien hoe organisaties hun hogere doel kunnen ontdekken, bewust leiderschap kunnen ontwikkelen en een bedrijfscultuur kunnen bouwen die álle betrokkenen ten goede komt.
Het boek biedt een concreet stappenplan en direct toepasbare tools om jouw organisatie te transformeren. Het laat zien waarom bedrijven die opereren vanuit hun purpose aantoonbaar beter presteren, aantrekkelijk zijn voor talent, veerkrachtiger zijn in crisistijd en meer waarde creëren voor alle stakeholders – inclusief aandeelhouders.
Conscious Business is de Morele Ambitie van Rutger Bregman voor bedrijven: het laat zien hoe je niet alleen succesvol wordt, maar ook een positieve verandering teweegbrengt. Met een scherpe blik en concrete voorbeelden helpt Conscious Business bedrijven de logische volgende stap te zetten richting een toekomst waarin winst en welzijn hand in hand gaan.
“Je kunt jezelf of je bedrijf toch niet succesvol noemen in een wereld die faalt?” – Feike Sijbesma, voormalig CEO van DSM.
Over de auteur: Hendrik Jan van Es is bedrijfseconoom en filosoof, en altijd als ondernemer actief geweest met de vraag hoe het beter kan. De systematiek van Conscious Capitalism liet voor het eerst zien dat het mogelijk is meer winst te maken en het tegelijkertijd goed te doen voor al je stakeholders. De Amerikaanse invulling is nu herzien naar de Nederlandse realiteit. Met de Nederlandse manier van werken zijn we bij uitstek in staat om het voor alle betrokkenen in het bedrijfsproces beter te doen.
Specificaties
Auteur: Hendrik Jan van Es
Bindwijze: flexcover
Aantal pagina’s: 176
ISBN: 9789089657893
Prijs: €28,99
Verschijningsdatum: 24-04-2025
Uitgeverij Van Duuren Management
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.