TIPPR lanceert Horeca Trendrapport 2023 'wie het kleine niet eert'

7 maart 2023 12:01

TIPPR lanceert Horeca Trendrapport 2023 'wie het kleine niet eert'

Vandaag kondigt TIPPR de lancering aan van het Horeca Trendrapport 2023 met als thema, 'wie het kleine niet eert'. Het Trendrapport benadrukt de noodzaak om op de kleintjes te letten en efficiënter te werken om een gezonde horeca business case te behouden.

Het rapport is gebaseerd op gebruikersdata vanuit de horeca en identificeert dé vijf belangrijke trends waar we allemaal mee te maken gaan krijgen in 2023. Het personeelstekort en de gezondere levensstijl van consumenten gaat de horeca in Nederland verder veranderen:

  • Een van de belangrijkste trends is Gezond Dr*nken, waarbij 'goede' botanische dranken die een buzz geven steeds populairder worden, vooral onder Millennials en Gen-Z'ers.
  • Een andere trend is AI-Medewerkers, die horeca-ondernemers helpen kosten te besparen en hun teams te ontlasten.
  • De derde trend, Medewerkers worden Sneeuwvlokjes, richt zich op het creëren van een betere werkomgeving voor jonge medewerkers.
  • De Korte Keten en De Botanische Keuken belichten de eiwittransitie en kortere distributie lijnen.
  • Terwijl de vijfde trend, No Money to Waste, zich richt op het voorkomen van verspilling en het slimmer inkopen van goederen om de horeca betaalbaar te houden.

Met deze vijf trends speelt de horeca in op de wensen van consumenten en draagt bij aan de efficiëntie van de horeca. Dit is vooral relevant in deze economisch uitdagende tijden, waarin het rendement van de horeca onder druk staat door het personeelstekort en de prijsverhogingen van leveranciers.

Als onderdeel van het Trendrapport 2023 zet TIPPR ook een kunstenaar centraal, Streertart Frankey omdat kunst een belangrijke rol speelt bij het stimuleren van creativiteit en het bevorderen van de ontwikkeling van de horeca.

Online trendrapport inclusief TIPS: www.tippr.nl/trendrapport-2023

Toppiclist

  • Gezond dr*nken: elixers, botanische dranken
  • AI medewerkers: AI, horeca technologie matrix, systeemhoreca
  • Sneeuwvlokjes generatie: Millennials, Generatie Z
  • Korte keten & Botanicals: foodmiles, eiwittransitie, true pricing
  • No money to waste: voedselverspilling, energiekosten, no waste

TIPPR Database

De content is zorgvuldig samengesteld op basis van de TIPPR-data en is dan ook een weerspiegeling van de horeca. Dagelijks generen meer dan >30.000 horecaprofessionals input. Op basis van het gevalideerde TIPPR-voorspelmodel zijn de trends voor 2023 uitgewerkt.

Over TIPPR

De missie van TIPPR is om de horeca slimmer en beter te maken, zodat consumenten de huiskamer van Nederland (horeca) kunnen blijven bezoeken. TIPPR is hierin het grootste mobiele horeca- intermediaire (app, web & social) van de Benelux dat horecaprofessionals met elkaar en productleveranciers in contact brengt gedreven op basis van data. In 2022 startte TIPPR de no waste propositie met de verkoop van overschotten die fabrikanten niet meer kunnen verkopen maar die voor een horecaondernemer nog geschikt zijn.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.