Ocean Outdoor steunt IFAW in het beschermen van de oceaan op World Ocean Day

7 juni 2024 13:47

Ocean Outdoor steunt IFAW in het beschermen van de oceaan op World Ocean Day

International Fund for Animal Welfare (IFAW) en Digital Out-Of-Home marktleider Ocean Outdoor Nederland slaan de handen ineen met een campagne-uiting die aandacht vraagt voor het redden van walvissen en het beschermen van de oceaan. De boodschap is simpel, maar urgent. Walvissen spelen een belangrijke rol in het reguleren van de ecosystemen van de oceaan, en zijn een cruciale bondgenoot in de strijd tegen klimaatverandering.

Blue Speeds

World Ocean Day vindt elk jaar op 8 juni plaats en vraagt aandacht voor het belang van een gezonde oceaan met een grote biodiversiteit en een stabiel klimaat. Deze doelstelling sluit feilloos aan bij de werkzaamheden van IFAW, die zich met haar Blue Speeds campagne inzet voor het vinden van doelgerichte en realistische oplossingen om de oceaan veiliger te maken voor zeedieren. Meer dan 100.000 mensen hebben inmiddels al een petitie ondertekend om bijvoorbeeld schepen op te roepen langzamer te varen.  “De groeiende drukte in de scheepvaart zorgt ervoor dat zeedieren worden verstoord en zelfs bedreigd,” zegt Zaan Olivier, project manager Marine Conservation bij IFAW. “Met Blue Speeds willen we zorgen dat schepen in Europese wateren 5 tot 10 procent langzamer gaan varen. Deze kleine aanpassing kan het risico op aanvaringen met walvissen, het onderwaterlawaai en de uitstoot van broeikasgassen in de scheepvaart sterk verlagen. Tegelijkertijd wordt het brandstofverbruik, en dus de kosten voor ondernemers, sterk verminderd. Deze win-win situatie vraagt om een open en flexibele houding van zowel de zakelijke markt als de consument.”

Maatschappelijk betrokken

Marc van Hamelen, Director of Business Development bij Ocean Outdoor Nederland is blij dat zij het belangrijke doel van IFAW op deze wijze kunnen ondersteunen. Van Hamelen: “Wij vinden maatschappelijke betrokkenheid erg belangrijk en steunen daarom ook verschillende partijen. Met de overduidelijke link tussen onze merknaam, het thema van deze werelddag, en het werk van IFAW, was het niet meer dan logisch dat we hierop zouden inspringen.”

De uiting van het IFAW is op zaterdag 8 juni te zien op verschillende city screens door Nederland

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.