MMBSY verlegt de grens

8 oktober 2021 10:56

MMBSY verlegt de grens

3 jaar nadat Myra Nurski en Mie Van der Auwera het Antwerpse PR-bureau Media Mania overnamen en omdoopten tot MMBSY, zet het ondernemend duo de stap naar Nederland.

“De vraag van onze klanten is er, we bouwen verder op onze expertise én we haken lokaal talent aan om te verankeren in Nederland.” 

MMBSY’s managing partners Myra Nurski en Mie Van der Auwera kondigen trots de oprichting van MMBSY Amsterdam aan. Met de oprichting van hun Nederlandse dochter, vangen ze een nieuw hoofdstuk aan in het succesverhaal van MMBSY. Lyddia Roy wordt de managing director van MMBSY Amsterdam. 

Blauwdruk naar groei

Toen de dames in 2018 aan het hoofd kwamen van het toenmalige Media Mania, tekenden ze de blauwdruk uit naar groei. Het agency veranderde niet alleen van naam en locatie naar het hippe Pakt in Antwerpen, de leading ladies Van der Auwera en Nurski gaven de activiteiten een injectie vernieuwing, creativiteit en business sense. Services werden uitgebreid en toegevoegd, nieuw talent werd aangetrokken en klanten en projecten volgden. 

MMBSY Amsterdam is een mooi vervolg op het succes van MMBSY in België. Bestaande klanten vragen steeds meer naar een geïntegreerde aanpak België-Nederland; met MMBSY Amsterdam biedt MMBSY antwoord op deze vraag. 

“De behoefte van onze klanten om hen ook in Nederland te bedienen, heeft ons een extra duwtje in de rug gegeven om een tweede vestiging van MMBSY te openen in Amsterdam. In België zijn we gekend voor ons craftsmanship, onze expertise en creativiteit maar zeker ook voor ons ‘gouden’ adressenboekje. Aangezien het medialandschap en de lokale behoeften toch heel anders zijn in Nederland, zijn we op zoek gegaan naar de ideale partner in Amsterdam. Een PR-expert met een gouden netwerk die én onze visie en passie deelt, maar ook de MMBSY waarden en werkethiek. Lyddia Roy, met meer dan 20 jaar ervaring in het communicatievak, is voor ons de perfecte partner om dit Nederlandse avontuur op te starten,” aldus Myra Nurski.

MMBSY Amsterdam

Lyddia Roy wordt de managing director van MMBSY Amsterdam. 

Lyddia Roy, geboren en getogen Amsterdamse, begon haar carrière in PR bij Tommy Hilfiger Europe, waar ze op 23-jarige leeftijd het PR-netwerk opzette dat destijds 14 landen omvatte. Tommy Hilfiger bood haar aan in New York te werken waardoor ze de kans kreeg om te werken met een mooie lijst van A-lijst beroemdheden. Zij heeft sindsdien gewerkt voor high-end mode- en luxemerken, de kunst-, gaming-, beauty-, horeca-industrie waaronder de gerenommeerde lancering en opening van W Amsterdam Hotel. Na een korte periode bij couturehuis Viktor & Rolf, nam Lyddia haar mode-ervaring mee naar de sportindustrie en lanceerde ze voor Reebok tal van producten met onder meer Lewis Hamilton, Helena Christensen en leidde ze de internationale lancering van Reebok CrossFit. 

“Het is vrij uitzonderlijk dat je mensen tegenkomt in het vak die dusdanig gelijkgestemd zijn als jij zelf op werkgebied, dat het haast onmogelijk was om niet in te gaan op de vraag van Mie en Myra om MMBSY Amsterdam op te richten en te gaan leiden. Ik kan niet wachten om de huidige Belgische klanten van MMBSY België in Nederland te bedienen en daarnaast lokaal een nieuw klantenbestand op te bouwen”, aldus Roy.

Over MMBSY

MMBSY (lees: embassy) is een full-service PR en content marketing agency. Bij MMSBY worden sterke merkverhalen gebouwd. Ze vertalen de uitdagingen en kansen van klanten in strategische kernboodschappen, compleet met een aanbevolen aanpak en een creatieve verhaallijn. Vervolgens laat het multi-disciplinaire team zijn creativiteit los in PR, content marketing en social marketing. Het resultaat: een coherent en geïntegreerd merkverhaal op alle kanalen.

Sinds juni 2018 maakt MMBSY deel uit van Duval Union. Mie Van der Auwera en Myra Nurski zijn de managing partners. Beide vrouwen werkten voorheen bij mediabedrijven, Nurski als key accountmanager bij Sanoma en Roularta, Van der Auwera was onder meer hoofdredacteur bij Sanoma-bladen Flair, Glam*it, Libelle en Femmes d’Aujourd’hui. 

MMBSY Amsterdam werd opgericht in september 2021 en maakt tevens onderdeel uit van Duval Union. Lyddia Roy, managing director van MMBSY Amsterdam, werkte voor merken als Tommy Hilfiger, Reebok en Viktor & Rolf, en leidde het gehele communicatietraject voor de lancering van W Amsterdam Hotel vanuit haar eigen pr-agency genaamd roycomm.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.