Mediatrainer Ben Posthumus associate partner Mediatic

22 november 2021 10:00

Mediatrainer Ben Posthumus associate partner Mediatic

Full-service contentmarketing- en PR-bureau Mediatic verwelkomt per direct mediatrainer Ben Posthumus als associate partner. Vanuit Silent Speakers verzorgt Posthumus al ruim vijftien jaar media- en communicatietrainingen op maat door heel Nederland. Bij Mediatic is hij verantwoordelijk voor het trainen van ondernemers, bestuurders en andere woordvoerders.

Posthumus heeft jarenlange ervaring als woordvoerder, mediatrainer, crisismanager, gespreksleider en troubleshooter. Zo traint hij onder andere bestuurders, CEO’s, woordvoerders en (top)ambtenaren die vol in de wind van de media staan effectief koers te houden. “Iedereen die met Ben werkt, ziet hem als een resultaatgerichte mediatrainer met passie voor het vak”, zegt Dennis Menink, oprichter en eigenaar van Mediatic. “Hij brengt zijn jarenlange kennis en ervaring met woordvoering met humor en plezier op overtuigende wijze over. Tegelijkertijd stelt Ben tijdens sessies vragen op een prikkelende manier en dat is essentieel voor een goede mediatraining. Zo zijn deelnemers optimaal voorbereid op alle mogelijke mediascenario’s.”

Theorie en praktijk

Als associate partner van Mediatic zet Ben zijn expertise in om ervoor te zorgen dat organisaties – ongeacht de situatie – overtuigend de media te woord kunnen staan. Hierbij brengt hij theorie en praktijk moeiteloos samen, waarna deelnemers exact weten hoe voor de camera ze moeten handelen én waarom. Mensink: “Zelf geeft Ben ons PR-team jaarlijks zijn uitgebreide training, zodat wij onze kennis up-to-date blijven houden en opdrachtgevers juist kunnen adviseren. We vroegen onszelf af waarom we onze opdrachtgevers diezelfde workshop niet geven en zo is het balletje gaan rollen. Ik ben blij dat Ben nu officieel bij ons aansluit en verwacht dat onze klanten snel hun voordeel kunnen halen uit zijn expertise.”

Kritische journalisten

Ook Posthumus is enthousiast over de stap. “Ondanks mijn jarenlange ervaring als mediatrainer en -adviseur, is de dienstverlening van Mediatic relatief nieuw voor mij. Waar ik mijn klanten – vaak ad hoc – adviseer over hoe zij om moeten gaan met crisis en ‘gedoe’, bevinden de PR-consultants van Mediatic zich een paar stappen eerder in het journalistieke proces”, zegt hij. “Ik leer graag van de ervaringen die zij in ruim tien jaar hebben opgedaan en tegelijkertijd kijk ik ernaar uit om hen te ondersteunen met de media- en crisiscommunicatietrainingen waar Silent Speakers in gespecialiseerd is. Ik heb ervaren dat bij Mediatic bevlogen professionals werken die het PR-vak als geen ander in de vingers hebben, dus ik weet dat we elkaar goed aanvullen.”

Over Mediatic

Mediatic is een snelgroeiend contentmarketing- en PR-bureau uit Amsterdam. Wij zorgen ervoor dat nieuwe ideeën en initiatieven de aandacht krijgen die ze verdienen. Bij ons werken zonder overdrijven de beste communicatieprofessionals en oud-journalisten. Met brede kennis van on- en offline media, dragen wij bij aan meer bekendheid en een grotere autoriteitswaarde voor onze opdrachtgevers. We zijn werkzaam voor mooie, vooruitstrevende en innovatieve organisaties – denk aan ING, Fujitsu, Viisi Hypotheken, Stichting DOEN, G4S, GVB, LUMC en de Universiteit van Amsterdam (UvA). Stuk voor stuk bedrijven die tot de absolute top behoren in hun branche. Ook zetten we ons in voor (vaak snelgroeiende) organisaties in de consumentenmarkt, zoals Acties.nl, Seepje, MUD Jeans en MisterGreen.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.