Leadgeneratie voor ondernemers

19 januari 2024 09:48

Leadgeneratie voor ondernemers

GroeiLeaders biedt tips voor ondernemers die zowel hun online als offline leadgeneratie willen optimaliseren. Op deze webpagina over leadgeneratie vind je een uitgebreid stappenplan en praktische tips om direct mee aan de slag te gaan. Een must-read voor iedere ondernemer die ambieert om een effectieve verkoopstrategie neer te zetten. GroeiLeaders informeert je omtrent thema’s zoals:

B2B leadgeneratie

Richt zich op het bouwen van zakelijke relaties en het verzamelen van zakelijke leads. Door middel van methodiek zoals telefonische verkoop, SEO, e-mailmarketing en sociale media marketing. Bij B2C richt een onderneming zich vooral op consumenten. Het grote verschil tussen B2B en B2C is dat de aankoopbeslissing vaak sneller gaat bij B2C, terwijl B2B-klanten rationeler zijn en langer nadenken. Daarnaast zijn er bij B2B vaak meer mensen betrokken bij een aankoopbeslissing.

Uitbesteden van leadgeneratie

Voor bedrijven die niet de tijd of expertise hebben, biedt uitbesteden aan een gespecialiseerd bureau aanzienlijke voordelen. Denk aan kostenbesparingen en het bewaken van focus op de corebusiness. 

Kosten van leadgeneratie

Belangrijk is om te begrijpen wat een lead mag kosten in verhouding tot de gemiddelde omzet en marge per klant. Wanneer je deze rekensommetjes goed begrijpt is het veel gemakkelijker om keuzes te maken rondom marketinginspanningen. 

Opzetten van een leadgeneratie campagne

Een strategie met duidelijke doelgroepdefinitie, relevante content en meetbare doelen is cruciaal voor succes. Het opzetten van zo’n campagne is iets waar je meerdere jaren van profiteert. Eén sterke campagne hoef je slechts af en toe te fine-tunen en is toekomstproof.

Hoe je de website optimaliseert

Onder een goed ontworpen website met effectieve call-to-actions en landingspagina's kom je eigenlijk niet uit bij online leadgeneratie. Een website vormt de basis van een krachtige leadgeneratie strategie. Heb je daar niet de tijd en middelen voor? Er zijn ook mogelijkheden om zonder website aan de slag te gaan met leadgeneratie.

LinkedIn voor leadgeneratie

LinkedIn Sales Navigator is een krachtige tool voor het segmenteren en benaderen van de doelgroep. Zeker bij B2B leadgeneratie zijn dit soort tools interessant. Start een gratis proefperiode bij LinkedIn Sales Navigator en ervaar welke mogelijkheden er zijn.

Offline leadgeneratie

Methoden zoals direct mail, koude acquisitie, deelname aan evenementen en buitenreclame blijven waardevol. In een wereld waarin vrijwel alles online gaat, worden offline middelen soms vergeten. Toch is er ook offline van alles mogelijk! Combineer online en offline om deze middelen nog effectiever te benutten en meetbaar te maken.

Deze tips zijn tot stand gekomen in samenwerking met Robert-Jan Burger en Vincent Carree van GroeiLeaders. Ga voor meer informatie naar www.groeileaders.nl

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.