Lang leve het magazine

15 december 2017 14:13

Lang leve het magazine

In de huidige digitale wereld is het een legitieme vraag of er nog wel ruimte is voor een corporate magazine. Ons antwoord op deze vraag is een volmondig ‘Ja’. Op actualiteit kan dit medium het niet winnen van digitale media, maar tegenstrijdig genoeg is het juist de factor tijd die het corporate magazine zijn toegevoegde waarde geeft.

Een van de grootste uitdagingen van een merk is het verkrijgen en behouden van verbinding met je doelgroep. Het web faciliteert in het snel vinden van antwoorden of informatie en het eenvoudig doen van aankopen, maar het contact is vluchtig. Magazines daarentegen zijn echte klantenbinders en daarmee een sterk middel in de ervaringsfase van de customer journey. Mits goed uitgevoerd is een magazine een perfect platform voor inspiratie, verdieping en ontspanning. Het biedt de mogelijkheid om als bedrijf je opvattingen uit te dragen en meer van jezelf te laten zien. Een magazine is dan ook gericht op een langetermijnrelatie en het realiseren van merkentrouw. Het overgrote deel van de ontvangers (73%) voelt zich door het ontvangen van een magazine gewaardeerd als klant.

Een magazine staat natuurlijk niet op zichzelf. Om zichtbaar en relevant te blijven, moet je als bedrijf via verschillende kanalen actief zijn. Ieder middel heeft zo zijn eigen functie en wijze van invulling. Een magazine kan bijvoorbeeld een goede trigger zijn naar je website of (web)winkel, waar de klant vervolgens de nodige aanvullende informatie kan verkrijgen. Advertenties kunnen de naamsbekendheid verhogen en via social media kun je snel nieuws delen en direct een dialoog aangaan met jouw ‘community’. Het is een juiste combinatie van online en offline media dat het beste werkt.

Debbie Grijpink

www.maerke.nl

 

 

terug

Reacties op dit bericht

Reactie plaatsen? Log in met uw account.