In de bouw geldt: ‘Zo goed als je laatste klus...’
18 maart 2021 11:26
Geef je als bedrijf of particulier een klus uit handen, dan wil je dat er vakwerk geleverd wordt. Als bedrijf betekent dit dat elke opdracht belangrijk is. Dat betekent ook dat jouw laatste klus, je meest recente visitekaartje is. Een visitekaartje dat je kan maken of breken.
In de bouwwereld is dit fenomeen al lang heel gewoon. Niet voor niets haalden vakmensen in de bouw kun klussen meestal via via binnen. Mond-tot-mond reclame was en is nog steeds belangrijk. En daar hoort goed vakwerk ook bij. Maar dat is tegenwoordig natuurlijk niet alles…
Laat zien wat je kunt
Betekent dit dat je profileren op internet of reclame maken niet goed is? Zeker niet. Je profileren en laten zien wat je kan, is belangrijk. Klanten informeren over wat je kan, wat je biedt en hoe je een opdracht aanpakt. Laten zien dat je serieus bezig bent. Gelukkig wordt dit ook in de bouwsector steeds meer gewoon. Hierdoor kan de consument beter een keuze maken. Het kaf van het koren scheiden.
Keuzes maken
Laten zien waar je echt goed in bent, is belangrijk. Stel een bedrijf of particulier heeft een stukadoor nodig. Dan is het belangrijk dat ze weten dat niet stukadoors hetzelfde doen of te wel het ene stukadoorsbedrijf is het andere niet. Weten wat bij je past, kun je alleen als je weet wat je nodig hebt. Als stukadoor is het dus verstandig de klant na te laten denken over wat voor type stukadoor geschikt is voor de klus. Zoeken ze een stukadoor die snel en efficiënt je muren sausklaar kan stucen en airless latex spuiten? Moeten grote oppervlakken in een korte tijd gedaan worden of is er maar een enkel klein wandje dat snel even glad gemaakt moet worden?
Zoekt de klant voor een nieuwbouwwoning, een bestaand of oud huis of voor een renovatieproject? Als klant weet je niet dat de wanden van een nieuwbouwwoning stucen heel anders is dan een renovatie traject. Aan jou als vakman dus de opdracht om je bedrijf zo neer te zetten dat je de juiste klanten aantrekt.
De laatste trends
Naast goede informatie is het ook belangrijk om je klanten op de hoogte te houden van de laatste trends of ontwikkelingen op jouw vakgebied. In het geval van ons stukadoorsbedrijf is het niet alleen belangrijk om als bedrijf te laten weten dat we wanden en plafonds kunnen stucen maar ook dat airless latex spuiten een trend is bij zowel nieuwbouw als renovatietrajecten. En dat we op de hoogte zijn van trends als de betonlook. Hoe we die creëren met beton ciré en wat de voordelen zijn in natte ruimtes als een badkamer en toilet. Dat de laatste trend daarin de beton ciré met metalen zoals tin, koper en ijzer is. En dat dat ook mogelijk is met edelmetalen zoals goud, zilver en brons.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.