Hoe nieuwe technologie en maatschappelijk thema’s de financiële sector beïnvloeden

10 november 2017 09:49

Hoe nieuwe technologie en maatschappelijk thema’s de financiële sector beïnvloeden

Tijdens een Ontbijtsessie van Solid Professionals op donderdag 2 november spraken Jan Peter Balkenende en Farid Tabarki in DeFabrique in Utrecht over hoe nieuwe technologie en maatschappelijk thema’s de financiële sector zullen gaan beïnvloeden in de toekomst.

In verband met het 10-jarige jubileum van Solid Professionals, specialist in Finance & Risk, organiseerde het bedrijf voor haar klanten binnen de financiële dienstverlening deze gezamenlijke blik op de toekomst van de financiële sector.

Beide sprekers staan in de top 200 invloedrijkste mensen van Nederland en gaven tijdens de ontbijtsessie hun visie op de toekomst van deze sector. Zij gingen in op veranderingen ten gevolge van nieuwe technologieën en thema’s als Data Governance, Analytics en duurzaamheid.

Over de gastsprekers

© Juliette Polak & Fleur Koning

 

Jan Peter Balkenende was van 2002 tot 2010 onze minister-president. Nu is hij hoogleraar Governance, Institutions and Internationalisation aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Daarnaast is hij voorzitter van de Dutch Sustainable Growth Coalition (DSGC). Een samenwerkingsverband van acht Nederlandse multinationals die kennis ontwikkelen en delen over de integratie van duurzaam en verantwoord ondernemen.

Farid Tabarki is oprichter van Studio Zeitgeist en auteur van het boek ‘Het Einde van het Midden’, waarin hij beschrijft hoe de combinatie van technologie en sociale ontwikkeling leiden tot het verdwijnen van het middenkader. Verder schrijft Farid wekelijks een column in het Financieele Dagblad.

Solid Professionals is een ambitieus, snelgroeiend bedrijf, gevestigd aan de Maliebaan in Utrecht en gespecialiseerd in Finance & Risk binnen de financiële dienstverlening. Met ruim 20 consultants Finance & Risk, diverse interim professionals en een grote groep jonge trainees die zijn afgestudeerd in Finance, Risk en Actuariaat ontwikkelt de organisatie steeds meer kennis, kunde en capaciteit. Solid Professional wil topwerkgever zijn en de beste partner voor haar klanten. Er is dan ook continue aandacht voor persoonlijke groei van medewerkers en de toegevoegde waarde die dat biedt voor klanten.

https://youtu.be/Hkf0SLSWvaE

 

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.